kitty08 Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Hva sier barna deres? Barnet mitt sier please. Er det vanlig, eller bare noe de sier i vår barnehage . Oslo forresten om det er noen dialektforskjeller
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Her sier ungene begge deler. Både vær så snill og please, og beklager og sorry.. Vi bor utenfor Oslo..
det er berre mordi Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Hun sier "vær så snill - og begynner hun å si "please", så kommer jeg til å korrigere henne:)
Honningmelon Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Mine sier vær så snill. Jeg liker ikke "please" jeg.
Gjest Ziva Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Vær så snill, please er ikke norsk.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 (endret) Enig med Mordi ... den dagen ungene kommer hjem og sier please blir de nok korrigert med en gang. (Med mindre alt de sier er på engelsk da ) Så, så lenge jeg har noen som helst innflytelse på dem kommer jeg til å presisere de norske ordene all den tid vi snakker norsk. (og dagen da min innflytelse blir borte vekk kommer nok før mor vet ordet av det ... ) Endret 7. september 2012 av tilda med to små <3
Mamma_til_2 Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 mi på 5 sier vær så snill please please please visst det er noe hun virkelig vill, men til vanlig sier hun bare vær så snill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå