Gå til innhold

Samlivsbrudd, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å gå fra hverandre. Foreløpig er det ryddig. Vi starter arbeidet med å få orden på alt til mandag.

Vi har to barn, lik inntekt, ca 400 000 kr hver. Jeg ønsker å kjøpe han ut av felles bolig, og vi skal gå en 60/40 deling, hvor jeg skal ha 60 prosent.

Hvordan gjøres eventuelle bidrag? Tenker i hovedsak på bhg og sfo utgifter. Deles disse 50/50? Skal han eventuelt betale meg noe mer? Beregnes det kun et bidrag eller deles utgiftene på bhg, sfo og fritidsaktiviteter?

Håpet noen som har vært gjennom det har noen svar. Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beregnes kun et bidrag og det skal dekke hans del av utgiftene til barna. Da skal du med hans bidrag og ditt bidrag betale alt som barna trenger, alt fra mat, klær til barnehage, SFO, aktiviteter osv. Og så kommer NAV inn og sponser litt av "festen" med stønad til barnetilsyn og slike ting.

Skrevet

Enten kan dere bestemme selv hva bidraget skal være eller så kan NAV regne de ut for dere. Den som har hovedomsorgen står for utgiftene, f.eks barnehage og SFO. Har ikke vært borti at utgiftene deles :)

Skrevet

Takk for svar. Lønner det seg å lage en privat avtale hvor vi deler utgiftene oss i mellom eller er navs kalkulator grei?

Vil prøve å bevare et godt forhold mellom oss foreldre for å gjøre bruddet så pent og lett som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...