Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jeg lurer på om det finnes nettsider der jeg kan score mitt barn ift autisme?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Det er en grunn til at psykologer og leger gjør slike undersøkelser og foretar utredninger med ulike tester. Det du eventuelt skulle finne på nettet ville jeg ha tatt med en stor klype salt. Husk også at normalspekteret er mye større enn man tror, mange barn kan være ekstra temperamentsfulle, litt rare og sære uten at det betyr mer enn akkurat det. Mange barn med høy IQ kan også feilaktig antas å ha en diagnose. Hvorfor gammelt er barnet ditt, hva slags autisme har du i tankene, og hvorfor tenker du at barnet ditt kan ha en så sjelden diagnose?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Jenta mi har problemer med å forholde seg til andre mennesker. Kan si rett til folk at hun ikke liker de, at de er dumme og at hun hater de. Takler ikke fange-leker, pga at hun blir tatt... Gråter veldig ofte i samhandling med flere barn. Går ganske greit med en kammerat. Veldig "sær" på en uforklarlig måte.. hun er 6 år. hi
Fuglemamma <3 Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Hei! Jeg har aldri hørt om en slik test på nett, men hva med å kontakte BUP for utredning? Det du beskriver høres jo ut som noe innenfor autisme-spekteret, men er det bare i det sosiale hun reagerer sånn? Eller er det flere ting som spiller inn siden du misstenker autisme? Trenger ikke være så stor grad men hadde likevel undersøkt. Jo før jo bedre for jenta di:) Finnes også "lettleste" bøker om emnet på f. Eks Amazon ( bAre søk på autism) som er fine å ha som foreldre eller andre som omgås barnet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå