Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 7 uker gammel,sutta på puppen siden kl 17.... normalt?7 er sånn nesten hver kveld ,får noen småpauser bare frem til ett på natten. får jo ikke gjort noe. bør jeg gi henne tilegg tro? legger veldig godt på seg , fra 4990 nyfødt og 6280 nå hmm
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Hun har kanskje et ødedøgn. Noe som er helt normalt. Bare la henne spise mm. Tror ikke hun trenger mme.
Gjest yrild Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Ikke gi tillegg :-) Det er helt normalt. Hvis du kjenner at du blir sår, bør du bare ta de pausene du trenger og heller bære henne litt. Hvis du ikke blir sår så la henne sutte i vei :-) Noen fortalte meg at man har noe mindre, men fetere melk om kvelden slik at barnet skal få sovet godt... mulig det er bare tull da :-)
Annthe og gutta :) Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Kanskje gi smokk utenom måltidene, høres på meg ut som det er kosen som er mest viktig for småtten
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 hi her. vært sånn fra dag 1, og nekter smokk .. er ikke sår ,men syns det er litt kjedelig heheh hveeeeeeeer dag.
Annthe og gutta :) Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Har du prøvd flere forskjellige smokker da? Du kan jo umulig ha melk nok til at det er sult som er sakens kjerne hvis hun dier timesvis i strekk
B-gjengen Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 uff vi hadde det sånn leeenge. Han ville ikke ta smokk i starten, men etter 4 måneder orka jeg faktisk ikke ha han til puppen 24/7. Han hadde et stort suttebehov, så jeg så ikke noe annet valg enn at han måtte bli vant til smokk utenom måltider.
cheni Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Det blir snart bedre (forhåpentligvis), jeg har hatt 4 som helst ville henge i puppen Og plutselig så savner du denne tiden og skjønner ikke hvor tiden ble av
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 hi igjen hun virker ikke sulten egentlig sutter så vidt det er tar jeg bort puppen går det 30 sek så begynner hun å lete desperat rundt med hodet,så fort puppen er nær leppene hennes puster hun liksom letta ut heheh og sovner etter to tak tror hun får nok ,klarer alltid å klemme ut litt melk når som helst og hun legger jo godt på seg hmmm
Koala *g07* Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Sånn var jenta mi og. Hang i puppen, og følte tidvis at jeg var helt lenket fast. Hun virket nesten hysterisk livredd for å være alene, så da lot jeg henne få den nærheten og tryggheten hun ville ha. Det går seg til. Nå er det jo ikke noe problem, og har heller ikke vært det på lenge lenge Gi det bare litt tid, det går seg nok helt sikkert til Er jo ikke akkurat så gammel enda heller din da.
Netti*** Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 Sånn var jentene mine. Begynte å legge meg med de om kvelden og lurte puppen ut av munn når de sovna. Men våkna de så var det bare å puppe litt til. Det var slitsomt, men plutselig savner man den tiden også. Jeg var heldigst med minste jenta hun hang i puppen 3-4 timer om kvelden men sov til 5 om natten fra 3 uker. Gutt er mye lettere:-) ikke så klengete. Kan legges uten pupp i munnen. Min erfaring iallefall.
studVest Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Iflg min helsesøster er de søte små programmert til å rope etter mat om kvelden for å kunne spise seg opp for natten. Skjønte ikke det med en gang, jeg, hadde jo hørt at de skulle spise hver 3. time. Så i 2-3 måneder gikk jeg rundt og bysset på et gråtende barn hver kveld! Følte meg jo som en stor idiot da det gikk opp for meg at det var mat hun ville ha Etter det har vi ikke hatt en eneste skrikekveld!
1+1=4 <3 Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 (endret) Sånn har det vært her og! Jeg og så for meg mating hver tredje time men nei! Syns ikke jeg gjorde noe annet enn å amme de første månedene. Helst ligge på puppen hele kvelden.. Hvis hun sover godt så er det det tydlig at du har nok melk så jeg ville ikke gitt mme. Det går over etterhvert nå gruer jeg meg litt til å ikke amme mer, det er jo veldig koselig og det er først når han var over tre og en halv mnd at han begynte å sove natta kl åtte-ni. Før det var det et sted mellom elleve til ett han sov for nattan. Slitsomt men det blir jo bedre Endret 7. september 2012 av 1+1=3 <3
Cimorene Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Sånn var det her også. Stemmer det at på kvleden blir det mindre, men fetere melk slik at babyene spiser seg opp til natta sånn at de kan sove i lengre strekk uten mat. http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Så du trenger ikke å gi tillegg, da risikerer du at melkeproduksjonen din vil gå ned. Uansett går den puppeperioden fort nok over, savner litt den kosen her i hvertfall, min baby har ikke tålmodighet til å kose lengre nå som hun kommer seg frem på egne ben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå