Gå til innhold

Inspirert.. Hva sa/sier deres barn som lett missforstås?

Anbefalte innlegg

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Hei sier Mille på halvannet år "fang meg" Det er fortvilende for henne for da tror folk de skal løpe etter henne å leke, mens hun mener å ha henne på fanget og kose... Huff jeg ser hun ikke skjønner noe når hun står å sier "fang meg, fang meg!" uten å få komme på fanget, men blir jaget i steden..

Så sier hun "matte/motta" til Smokken, men de i barnehagen syntes det er så kos at hun roper på Marthe hver gang hun er sliten eller trett...

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Fitje - Sitte (kan jo lett tolkes som fitte, om du ikke hører godt på hva han sier)

Ellers tror jeg ikke det er så veldig mye..

Skrevet

Her sa barnet pikk til fisk, ble litt stressa hos de super kristene svigerforeldrene som hadde fisk i sånn magnet på kjøleskapet. Og vi satt rundt bordet, og de ba for maten da barnet sa se mamma pikk det er pikk :)

Skrevet

He he.... Mitt søskenbarn sa at nå var det mingan. Da mente han middag. Kjepesøtt

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
He he.... Mitt søskenbarn sa at nå var det mingan. Da mente han middag. Kjepesøtt

Så pussig :) Jenta mi sa migat, for middag, og mogat, for frokost. Morsomt :)

Skrevet

Min har ikke begynt å skravle ennå, men da jeg var liten sa jeg at jeg var kvalm i tenna og hadde vondt i blodet når jeg var syk :)

Skrevet

Sønnen min fylte nylig 2 år og har endelig begynt å la skravla gå :) Noen eksempler på hva han lirer av seg: Fitt - fisk. Pinedass - timeglass. Totomanni - frokostblanding.

Skrevet

Idag sa 3 åringen at hun ville kjøpe bomme når vi gikk forbi kjøledisken. Hun mente gomme, tydeligvis..

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Da jenta vår var litt yngre, så kalte hun alltid ketchup for "sleppupp".

Skrevet

Da hun var halvannet sa hun at vi skulle til pikken, altså butikken :)

Skrevet

Jeg har en bamse fra da jeg var liten som heter Prikk. Da eldstemann var liten var hun veldig glad i denne og kunne finne på å rope "jeg vil ha Pikk" (kunne ikke si R) hvor som helst og når som helst. Spesielt når hun var trøtt og i vogna i full offentlighet ropte hun dette. Måtte forklare mange ganger, ja...

Ellers hadde vi et avlastningsbarn engang som ofte bytter bokstavene F og S (egentlig et ganske vanlig fenomen), så når han satt i bilen før vi rakk og løsne han fra setebeltet skrek han "fittesaft! Fittesaft!" som selvfølgelig betydde "sitter fast". Heller ikke veldig gøy når vi sto på parkeringsplassen med ti andre biler rundt oss.

Skrevet

Har heldigvis skrevet ned slike ting et sted, for jeg har jo glemt alt det søte han sa. Nå snakker han ganske rent, men her om dagen hadde han og pappaen vært på lekebutikken. Der så de en leke-campingvogn og han utbrøt: "sjampinjong-bil"! Hihi. Var ikke "grov" på den måten, men måtte bare skrive den likevel ;)

Skrevet

Min eldste sa "fitte" for omtrent alt. "Æ kan ikke fitte den" eller "Æ skal fitte der" var gjengangere :P

Skrevet

Min hadde satan som utpekte seg veldig.

Som forøvrig betydde sabeltan:)

Edekopeter for edderkopper.

Mye er desverre glemt på alle disse årene, men han kom med mange gullkorn:D

Min mor prøvde å lære meg ei glose om jeg kom bort.

Den sa jeg slik:

Tove Vissan

Alesin æ bor, 2år.

Noen som hadde fått meg hjem til Romolslia????

:D

Skrevet

Når lille her var mindre satt hun ofte i badekaret og skreik etter kuk. Jeg vil ha kuk, jeg trenge kuuuk!

Glad naboene var tunghørte da ja... Hun mente selvsagt å rope etter en klut..! ;)

Skrevet

Tja.. når guttungen skulle si navnet sitt som 2 åring så ble det "kukkas" (heter Lukas)..

Må tenke litt.. har jo kommet med utrolig mye rart begge to ;)

Skrevet

Glikli er gulrot.

Seks er kjeks.

Miggag er middag.

Grikke er drikke.

Læmpe er hjelpe.

Skrevet

Sønnen min snakker mye om Satan - Sabeltann

Skrevet

Her sier jenta vår Saunadinator istedet for Dinosaur:)

Skrevet

Når dattera vår begynte å prate så sa hu basj til bestefar, og var en del som stussa når hun var på butikken og skulle snart på besøk til basjen sin.. Han ene guttungen skal hele tiden ha på aua sin (skoa sine).. Lurer på om han har hatt litt små sko en liten periode.

Ellers så veit jeg at kusina til gubben hadde masse taleproblemer når hu var lita jente, så på det værste så skulle hun: "ta pikken til bukukken for å kjøpe seks = Ta trikken til butikken for å kjøpe kjeks" Morro å være foreldre der tenker jeg meg når man er på tur.

Skrevet

Jeg vil ikke pikke håret ropte snuppa inne på kjøpesenteret.

Var ikke bare meg som lo da gitt ;)

Skrevet

Knøttet sier mimmi til smokken,alle trur han roper og spør etter bestemor pga det. kakemelk-sjokolademelk. og fittekake-som er fiskekake.

Skrevet

Fetteren kom stadig hjem fra bhg og sa han hadde lekt med en "kasse bananer" - det viste seg å være en kosovo albaner. Mange år siden :)

Skrevet

Min snakker engelsk og da hun var yngre sa hun:

Fuck istedenfor fork

Tit istedenfor Sit

Cock istedenfor truck

Vi var på kafe en dag og skulle spise, hun var vel rundt 2år gammel. Hun mistet gaffelen sin i gulvet og sier høyt "Mommy, Fuck" Fikk endel blikk da ja ;)

Hun pleide å like store biler som lastebiler, busser og gravemaskiner. Plutselig en dag hørte jeg fra baksetet "cock, cock. Look mommy, a cock". Jeg ble veldig lettet når jeg så at det var en lastebil og ikke en blotter hun så!

Hun pleide også å dra meg i tskjorten og si "tit, tit, tit" når hun ville at jeg skulle sette meg ned. Helt ok når vi var hjemme, men ikke fullt så morsomt når vi var ute.

Hun snakker takk og lov temmelig rent nå så det er ikke fullt så mange rare blikk vi får lenger :D

Skrevet

Huff for tiden går det mye i "mamma/pappa, jeg vil henge meg" ... Hun mener selvsagt at hun vil holde seg fast i oss, mens hun henger og dingler med beina mens vi går. Har prøvd å forklare at hun må legge til et par ord.. Litt fælt ute i offentlighet men må le litt og :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...