Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Fitte... Når hun skulle på do i bhg idag. Jeg kan med hånda på hjertet si at dette er ord som ingen av oss tar i vår munn her hjemme. Jeg vet at det er noe hun aldri har hørt hjemme og jeg ble dypt sjokkert. De mente at hun ikke selv skjønte hva hun hadde sagt, men hun sa det jo da hun kledde av seg for å gå på do. Hva gjør man med slikt?
PintSizedDictator Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Ignorerer det. Gjør du et stort nummer ut av det så vil du bare gjøre ordet spennende. Evt. kan du forklare at slikt sier man ikke, skulle hun komme i skade for å si det igjen. Som ofterst kommer slike ord fra andre barn som igjen gjerne har det fra større søsken.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Sikker på at hun ikke prøvde å si noe annet? Sa hun det i en sammenheng som ikke kan misforstås, eller ble ordet bare slengt ut? Uff, trist når barn plukker opp slike ord :/ Gjør jo direkte vondt å høre et lite barn si et slikt ord. Men har de hørt noen andre i barnehagen bruke det? av barna? Noen hun kan ha tatt det fra?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Jeg ble bare så satt ut da de fortalte det når jeg hentet i dag at jeg ikke visste hva jeg skulle ta meg til?
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Sånt plukker de opp i barnehagen, og det blir ikke noe bedre. Du får bare si at det er et stygt ord som ikke er lov å si.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Sikker på at hun ikke prøvde å si noe annet? Sa hun det i en sammenheng som ikke kan misforstås, eller ble ordet bare slengt ut? Uff, trist når barn plukker opp slike ord :/ Gjør jo direkte vondt å høre et lite barn si et slikt ord. Men har de hørt noen andre i barnehagen bruke det? av barna? Noen hun kan ha tatt det fra? Hun har jo sikkert hørt det fra noen et sted, men de var ganske klar på at det var det hun sa. Jeg har ikke sagt noe om det nå i ettermiddag, men får se om hun sier noe når hun skal dusje snart. Må sikkert bare overse det og ikke lage stort nummer, kanskje hun glemmer det...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Trenger du å gjøre noe med det da? Det kan godt være at det var noe annet hun prøvde å si (eldstegutten min sa "fitte" en stund når han egentlig mente "flytt deg"), mange ord kommer litt feil ut for barn. Ellers kan det jo være at hun sa ordet, og da har hun nok hørt det fra større barn. Helt normalt det. Det vil nok komme mange mindre pene gloser etterhvert
Tovehvit Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Guttungen løp rundt å sa satan:P Han hadde store problemer med sabeltan, så da ble det dette ^^ Han kom også fra barnehagen i en alder av 3 å sa(høyt og stolt) Fettoter. Jeg holdt på å daue^^ MEN, når det ikke ble gitt noe oppmerksomhet på ordet, så forsvant det like fort som det kom=)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Min sønn sier fitte når han mener sitte. Man hører på tonefallet og resten av setningen hva han mener, så ingen har kommentert det. Kan det være det hun mener? Synes det høres usannsynlig ut at hun kan det ordet..
L-8 Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Det sier sønnen min også når han skal sitte på do. Fitte=sitte.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 (endret) Gutten her sier ca fitte, når han mener å si sitte, kan være tilfellet der også.. Men, i bhg så sier de jo en del ord, som de hører storesøsken ol si, og de lærer det gjerne videre, og det til og med etter at foreldrene har hatt en samtale med dem om at slikt sier man ikke, så hun kan også ha lært det av noen av de andre, enda de ikke sier det i bhg opprinnelig.. Endret 7. september 2012 av <3Barn&Engler<3
Fuglemamma <3 Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 Her var det utrolig flaut hver gang vi Skulle kjøre med pikken! Nå kommer pikken Mamma, ta pikken Sitte på pikken Var mange som satt og lo på TRIKKEN når vi var med...
frk Nilsen Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 2 åringen her i huset sliter litt med ordet fikse, det blir til fitte....
Elina Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Når mi var rundt 1 1/2 var ordet fitte flittig i bruk, sa det OVER ALT. Skulle si "fint det", som ble brukt om noe gikk bra. Men ordene smelta sammen og ble til fitte. Mange blikk når vi var ute. Hun hån-lo ofte etterpå fordi hun fikk oppmerksomhet for det. Klarte til slutt å få henne over på andre ord som "så bra", "kjempe fint" og "supert". Enda så er det ord som hun uttaler feil men heldigvis blir de ikke så grove. Så det kan hende hun faktisk mente noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 Min lille sier han vil "væ me pikken" og det betyr "være med på butikken" Pikken er altså "på butikken"
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Husker at jeg lærte mange "spennende" ord av en eldre gutt i garderoben i barnehagen da jeg gikk der. Og siden han nekta å fortelle meg hva "pule" var for noe, gikk jeg straks ut på avdelingen til den første voksne (som var den eldste, søte damen) og spurte , høyt og tydelig! Tror det var min første opplevelse av pinlig stillhet, gitt.
Love my kidz Skrevet 7. september 2012 #17 Skrevet 7. september 2012 Fitte... Når hun skulle på do i bhg idag. Jeg kan med hånda på hjertet si at dette er ord som ingen av oss tar i vår munn her hjemme. Jeg vet at det er noe hun aldri har hørt hjemme og jeg ble dypt sjokkert. De mente at hun ikke selv skjønte hva hun hadde sagt, men hun sa det jo da hun kledde av seg for å gå på do. Hva gjør man med slikt? HI.. her er det veldig tydelig at hun prøver å si "sitte".
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #18 Skrevet 7. september 2012 Ettersom hun er 3 år antar jeg at hun ikke mikser opp ord som fitte og sitte. Så hun har sikkert plukket opp det ordet et sted, ikke så uvanlig det. Kan være fra andre barn i bhg, utrolig hvilke gloser som florerer på de stedene... Skjønner at det er superkjip at hun sa det, men om de jobber i bhg har de garantert hørt værre... Syntes det var rart de i det hele tatt sa det til deg,...
Medulla Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Guttungen løp rundt å sa satan:P Han hadde store problemer med sabeltan, så da ble det dette ^^ Han kom også fra barnehagen i en alder av 3 å sa(høyt og stolt) Fettoter. Jeg holdt på å daue^^ MEN, når det ikke ble gitt noe oppmerksomhet på ordet, så forsvant det like fort som det kom=) Hahaha! Fettoter!! Var det bare jeg som syntes det var fantastisk morsomt?:-D Kanskje bare nordlendinger som bruker det uttrykket da...Hihi
Tovehvit Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 Hehe, vi er trøndere og jeg vet det blir brukt der også^^ Men jiiises hvor stolt han var*ler*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå