Stella&My+2 Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Huff...min samboer hadde satt på alarmen i dag og ikke gitt beskjed til meg. Jeg var på vei ned trappen med lillemor på 6 uker i bæresele (skulle sette på vask) da alarmen selvfølgelig gikk. Jeg skvatt til og fortet meg, i ren reflex, inn i gangen for å skru den av via kontrollpanelet. Der inne er jo lyden ekstra høy, og jeg skulle selvsagt lagt babyen i et annet rom , men alt gikk så fort og på ren autopilot (har jo gjort dette mange ganger før, men aldri med baby i hus...) Nå er jeg livredd for at dette kan ha skadet hørselen hennes? Vi var i gangen max 5 sek, og hun begynte ikke å gråte (men skar en grimase som om hun holdt på å begynne å gråte,- da den var slått av var alt som vanlig). Jeg ringte helsestasjonen med en gang, og de trodde det ikke skulle være skadelig, men sa også at de ikke var leger og ikke hadde kompetanse til å vurdere det. Kan slike korte høye lyder gi stor vedvarende skade eller må de utsettes for lyden en viss tid? Takk for svar!
Cimorene Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Vet ikke hvor høy en slik alarm er (antall desibel), men det skal en del til for å skade hørslen når det er såpass kort tid. Hvis du selv ikke har skadet hørselen din pga dette, har mest sannsynlig babyen din heller ikke gjort det. Hvis du er i tvil, kontakt en audiograf og hør med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå