Gå til innhold

Abort tråd, så til dere som er imot abort, er advart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta en medesinsk abort nå, saken er nå, at jeg har fått time for den tabletten på tirsdag, hadde et håp om at jeg kunne komme inn for vaginaln på fredag, så samboeren fikk tatt ungene imens (50% bhg, og torsdag er fridagen) Vil helst ikke at noen andre skal vite dette, for det er tøft nok for oss allerede å måtte gjøre dette..

Så det jeg egentlig lurer på da, er om jeg kan dra å ta den pillen på tirsdag, og spørre om jeg kan ta vaginalen på fredag? Eller er det en grunn til at det Må hende 2 dager etter pilla er tatt?

(Om noen absolutt Må kverulere på en abort: Jeg ble voldtatt, og er nå gravid, etter mange runder, så klarer jeg bare ikke forholde meg til svangerskapet, jeg klarer ikke få barnet til min voldtektsmann, som jeg kjenner godt. Samboeren sliter også sterkt med det hele)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville bare sende seg en stor klem.

her inne må folk forholde seg til at enkelte tar velg andre ikke ville tatt. skjønner deg veldig godt jeg.

jeg vet ikke noe om hvordan du kan gjøre det,men kansje noen andre her vet, eventuelt ringe dem å høre??

Skrevet

Er det ikke enklest å ta pillen på onsdag da? Så blir det to dager mellom?

Ellers vet jeg ikke hvorfor det er to dager som er normalen, men det kan du jo ringe legen og spør om?

Du trenger slett ikke forklare og unnskylde for hvorfor du velger en lovlig utvei på et uønsket svangerskap!

Det grusomme som har skjedd deg, er ikke din skyld og jeg håper at du får hjelp til å takle det som har skjedd! Godt at du har en snill samboer å støtte deg til!

Skrevet

Har ikke noe med dette å gjøre men vil bare si det.

Ja, jeg er i mot abort, men støtter deg fullt ut her.

Er lei for at dette måtte skje med deg og håper at det vil gå bedre med deg når dette er over.

Ta godt vare på hverandre og vært sterk.

Skrevet

Klem til deg, HI! :)

Du kan jo ta en tlf til sykehuset og spørre. Den pillen er man jo nødt til å ta med en sykepleier til stede, men jeg vet ikke om du kan utsette å sette Cytotec med flere dager. Kanskje kan du få endret timen? Ring dem og spør.

Lykke til!

Skrevet
Er det ikke enklest å ta pillen på onsdag da? Så blir det to dager mellom? Ellers vet jeg ikke hvorfor det er to dager som er normalen, men det kan du jo ringe legen og spør om? Du trenger slett ikke forklare og unnskylde for hvorfor du velger en lovlig utvei på et uønsket svangerskap! Det grusomme som har skjedd deg, er ikke din skyld og jeg håper at du får hjelp til å takle det som har skjedd! Godt at du har en snill samboer å støtte deg til!

På onsdag kan jeg ikke, jeg må på helsestasjonen med ene ungen, også er det psykolog time på meg, så dagen går bort i det og å kjøre til bhg og hente i bhg, så det blir eneste løsningen.

Har prøvd å ringe sykehuset, men enn så lenge har ingen tatt telefonen der :-/

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Men tror du at du er i form til å reise på hs og til psykolog dagen etter den pillen er tatt da? Hadde det ikke vært bedre å utsette de timene?

Håper du finner ut av det, og lykke til! Forferdelig det du går gjennom nå, klem til deg

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Men tror du at du er i form til å reise på hs og til psykolog dagen etter den pillen er tatt da? Hadde det ikke vært bedre å utsette de timene? Håper du finner ut av det, og lykke til! Forferdelig det du går gjennom nå, klem til deg

Den pillen man tar på sykehuset to dager før selve aborten gir ikke fysisk ubehag :)

Skrevet
Men tror du at du er i form til å reise på hs og til psykolog dagen etter den pillen er tatt da? Hadde det ikke vært bedre å utsette de timene? Håper du finner ut av det, og lykke til! Forferdelig det du går gjennom nå, klem til deg

Jeg må nesten bare, timen hos psykologen er viktig, er der hver uke, og den hos HS har jeg utsatt 3 ganger nå etter voldtekten.. Så jeg må nesten bare klare det. Livet mitt kan uansett ikke stoppe helt opp pga dette, jeg nekter å la det stoppe opp..

Skrevet
Den pillen man tar på sykehuset to dager før selve aborten gir ikke fysisk ubehag :)

Jo, det kan den. Jeg begynte å blø noen få timer etter å ha fått pillen, og da man satt inn de vaginale pillene kom bare noen rester ut. Det står også i abortbrosjyrene at kan skje.

Skrevet

Jeg har ikke noe svar på spm ditt, men ønsker deg lykke til :)

Skjønner deg veldig godt! :)

Skrevet
Er det ikke enklest å ta pillen på onsdag da? Så blir det to dager mellom? Ellers vet jeg ikke hvorfor det er to dager som er normalen, men det kan du jo ringe legen og spør om? Du trenger slett ikke forklare og unnskylde for hvorfor du velger en lovlig utvei på et uønsket svangerskap! Det grusomme som har skjedd deg, er ikke din skyld og jeg håper at du får hjelp til å takle det som har skjedd! Godt at du har en snill samboer å støtte deg til!
På onsdag kan jeg ikke, jeg må på helsestasjonen med ene ungen, også er det psykolog time på meg, så dagen går bort i det og å kjøre til bhg og hente i bhg, så det blir eneste løsningen. Har prøvd å ringe sykehuset, men enn så lenge har ingen tatt telefonen der :-/

Men når du reiser opp på sykehuset på tirsdag for å få pillen, kan du ikke da spørre om du kan ta den med deg hjem og ta den neste dag?

PS: Jeg kan ingenting om dette, så beklager hvis jeg er helt bak mål.

Lykke til og håper du kommer deg videre etter dette!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Jo, det kan den. Jeg begynte å blø noen få timer etter å ha fått pillen, og da man satt inn de vaginale pillene kom bare noen rester ut. Det står også i abortbrosjyrene at kan skje.

Oi, sånn skikkelig abortblødning da, eller? Jeg fikk vite at det kan skje, men det er visst ikke vanlig, sånn som jeg forsto det. Jeg opplevde i hvert fall ingen ting, den gangen jeg tok abort.

Skrevet

Dersom du er voldtatt, og blitt gravid, så skjønner ikke jeg hvorfor du ikke får tilbud om å avslutte svangerskapet ved utskrapning? Det er jo psykisk sett mer skånsomt enn medisinsk abort hjemme. Har selv hatt ma og sa, en utskrapning og og en med zytotec, og syns utskrapning var mest skånsomt psykisk.. Lykke til!

Skrevet
Jeg må nesten bare, timen hos psykologen er viktig, er der hver uke, og den hos HS har jeg utsatt 3 ganger nå etter voldtekten.. Så jeg må nesten bare klare det. Livet mitt kan uansett ikke stoppe helt opp pga dette, jeg nekter å la det stoppe opp..

Nei livet stopper ikke opp, men i en slik situasjon du er i nå så er det lov å ta ting i ditt eget tempo og be om hjelp til ting. samboeren din kan kanskje reise på hs for deg så er det en ting mindre å tenke på hvertfall. Psykologen kan kanskje være god å prate med når du står midt oppi dette, så håper du er i form til det hvertfall.

Skrevet
Dersom du er voldtatt, og blitt gravid, så skjønner ikke jeg hvorfor du ikke får tilbud om å avslutte svangerskapet ved utskrapning? Det er jo psykisk sett mer skånsomt enn medisinsk abort hjemme. Har selv hatt ma og sa, en utskrapning og og en med zytotec, og syns utskrapning var mest skånsomt psykisk.. Lykke til!

Jeg er ikke mer enn 5 uker på vei, og vil det skal bli gjort med det samme.. De ville ikke ta utskrapning, siden vi ønsker oss flere barn senere i tid, da ville de heller gi medesinsk abort, siden den er mindre risiko ved.

Så jo, jeg ble tilbudt utskrapning, men pga at det er en viss risiko for at egg kan få problemer med å feste seg i livmoren etter slikt, så vil jeg ikke ta den sjansen, så etter en samtale med legen, så gikk vi for medesinsk, også en grunn til at jeg skal til psykolog midt i hendelsen, for å kunne bearbeide det med det samme.

Skrevet
Nei livet stopper ikke opp, men i en slik situasjon du er i nå så er det lov å ta ting i ditt eget tempo og be om hjelp til ting. samboeren din kan kanskje reise på hs for deg så er det en ting mindre å tenke på hvertfall. Psykologen kan kanskje være god å prate med når du står midt oppi dette, så håper du er i form til det hvertfall.

Samboeren er borte på forretning den kommende uka, han tilbydde seg å bli hjemme med tanke på aborten, men jeg tror det bare blir værre for meg å ha han her i tillegg, så jeg har en avtale med min beste venninne, om jeg trenger noe hjelp i det heletatt, så skal jeg kontakte henne, hun vet da om alt dette, for det var det samboeren forlangte for å ta turen. Den turen er viktig for den økonomiske delen i familien, og for hans kariere.. Så om han føler det blir for tøft, så kommer han heller hjem igjen, men skulle prøve å ta forretningsturen, kommer hjem på fredag i såfall..

Skrevet

Vil bare stikke innom og gi den en klem <3

Lykke lykke til...

Skrevet
Samboeren er borte på forretning den kommende uka, han tilbydde seg å bli hjemme med tanke på aborten, men jeg tror det bare blir værre for meg å ha han her i tillegg, så jeg har en avtale med min beste venninne, om jeg trenger noe hjelp i det heletatt, så skal jeg kontakte henne, hun vet da om alt dette, for det var det samboeren forlangte for å ta turen. Den turen er viktig for den økonomiske delen i familien, og for hans kariere.. Så om han føler det blir for tøft, så kommer han heller hjem igjen, men skulle prøve å ta forretningsturen, kommer hjem på fredag i såfall..

Huff, du må ikke føle at du må at du må forsvare deg altså. Jeg skjønner at dette er en forferdelig situasjon og det siste du trenger er å føle at du må rettferdiggjøre de valgene du har tatt.

Skrev bare ned noen tanker om hvordan ting kan løses, men det er bare du som vet det i tilfelle. Veldig godt å høre at du har ei god venninne å støtte deg til! Bruk ho aktivt når du føler for det og jeg håper virkelig at alt går mye bedre enn det du tror nå og at dette blir starten på et nytt og bedre kapittel i livet ditt.

Skrevet

Vet ikke hvorfor det er sånn og sånn, men vil hvertfall sende deg en klem <3

Skrevet

Du trenger ikke å forklare hvorfor du tar abort. Jeg er usikker på om det er mulig å vente tre dager, men en skulle tro det. Ta en tlf til sykehuset for å høre, evt prøv å få time til den første tabletten tirsdag. Lykke til. Har vært der selv og det går greit.

Skrevet

Kjære deg,

Jeg tror dessverre ikke de vil gå med på å utsette neste fase i flere dager. Det er fast prosedyre for hvordan en medisinsk abort foretas. Men prøv igjen å ring til avd. der den skal foretas! Er det føde.pol? Gyn.pol? Ring til du får kontakt med noen, som kan finne en løsning for deg. Om du ikke får tak i den rette med en gang, så krev at de ringer deg tilbake!

Sender deg en varm klem, og håper sola skinner på deg igjen snart!

Hilsen

spl.gyn avd.

Skrevet

Ingen som har tatt telefonen i dag der :( Sikkert hatt det for travelt eller noe.. Er de oppe i morgen? Eller holder det å ringe på mandags morgenen da? Er på gyn.pol jeg skal utføre det, overraskende nok fikk jeg velge, for det utføres stort sett på føde.pol her jeg bor, men kanskje det er pga omstendighetene? Hvertfall, så skal det bli godt.. Og vondt.. å få det overstått, føler meg slem mot "det" i magen, men med tanke på den opprinnerlige "faren" til "det", så var det ikke aktuelt å beholde, enda om vi kunne bearbeidet hvordan jeg ble gravid.

Huff, føler det hele bare tynger ned på meg, eller, på oss, hele familien...

Skrevet

Ring gyn i morgen, poliklinikken er ikke åpen-men de som jobber på sengeposten kan nok uansett svare deg.

Lykke til, og en klem sendes herfra.

Skrevet

Vil bare gi deg en god klem jeg<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...