Gå til innhold

Vanlig at baby 3 mnd sover 8 ganger for dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg legger babyen min for natta er det 8.gangen jeg legger henne samme dag. Når begynner de å sove litt færre ganger? Hun sover kun 1/2 time i slengen også, ingen "lange" blunder. Er dette normalt? Helsesøster sier at dette ikke er greit og at jeg må få henne til å sove lenger, færre ganger. Men hun vil jo ikke sove når man går tur med vogna engang.. flere som har hatt det sånn som kan si når dette bruker å endre seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jah... "Få henne til å sove lenger"? Den som hadde DEN oppskriften hadde blitt mangemillionær..!

Jeg har hatt to sånne barn, bare rot i forhold til soving! Et kvarter her, tyve minutter der, masse sutring imellom fordi barnet var jo faktisk trøtt. Åhr, det var slitsomt! Soving i vogn var uaktuelt, max 10 minutter..

Har ingen gode råd i det hele tatt, dessverre. Jeg prøvde ulike ting som å få ungen trøtt NOK og mett NOK og varm NOK og kjølig NOK og Gud bedre som jeg strevde.

Ingenting annet enn tiden hjalp, dessverre. Begge begynte å sove mer ordentlig rundt ettårsalderen. Heldigvis sov begge mine fint om natten, det var dagtid som var problemet.

Spør helsesøsteren etter konkrete råd og forsøk dem ett etter ett.

Lykke til, jeg føler med deg!

Skrevet

tror det er normalt, men det er optimalt om han sover 4-5 ganger, og lengere lurer.

Skrevet

Kan jo hende at babyn din er sulten da?? Barn blir jo ofte urolig når de er sultne... Håper det uansett går seg til for det er jo litt slitsomt :(

Skrevet

Akkurat samme her. Noen av dagene synes jeg ikke jeg gjør annet enn å få han til å sovne. Våkner ofte etter 10-20 minutter og da kan det bli mange smådupper i løpet av en dag. Sånn var storesøster også i den alderen, men da hun ble litt eldre ble det mer styr på det med tre faste dupper.

Skrevet

vet ikke hvor vanlig det er jeg, men min var sånn.Hun sov bare små napper på cirka 15 minutter av gangen. Så det ble ganske mange dupper alt i alt.

Skrevet

Jah... "Få henne til å sove lenger"? Den som hadde DEN oppskriften hadde blitt mangemillionær..!

Jeg har hatt to sånne barn, bare rot i forhold til soving! Et kvarter her, tyve minutter der, masse sutring imellom fordi barnet var jo faktisk trøtt. Åhr, det var slitsomt! Soving i vogn var uaktuelt, max 10 minutter..

Har ingen gode råd i det hele tatt, dessverre. Jeg prøvde ulike ting som å få ungen trøtt NOK og mett NOK og varm NOK og kjølig NOK og Gud bedre som jeg strevde.

Ingenting annet enn tiden hjalp, dessverre. Begge begynte å sove mer ordentlig rundt ettårsalderen. Heldigvis sov begge mine fint om natten, det var dagtid som var problemet.

Spør helsesøsteren etter konkrete råd og forsøk dem ett etter ett.

Lykke til, jeg føler med deg!

Ja ikke sant, akkurat som det er sååå enkelt... har prøvd det meste ja, så jeg får bare ta tia til hjelp! Det er slitsomt å drive med legging dagen lang! Hun sover bra om natta så jeg får sove litt jeg og :) for på dagtid blir det null soving på meg. Skal høre neste gang jeg er på kontroll med henne om de har noen konkrete tips, for det eneste hun sa nå sist var at jeg måtte prøve å få henne til å sovne igjen når hun våkner.. men det er helt uaktuelt og hun blir kun irritert da! Hyler og hyler, og vil komme opp.

Skrevet

Akkurat samme her. Noen av dagene synes jeg ikke jeg gjør annet enn å få han til å sovne. Våkner ofte etter 10-20 minutter og da kan det bli mange smådupper i løpet av en dag. Sånn var storesøster også i den alderen, men da hun ble litt eldre ble det mer styr på det med tre faste dupper.

Husker du hvor gammel han var når det ble mere styr på det? Må ha noe og forholde meg til :P

Skrevet

Kan jo hende at babyn din er sulten da?? Barn blir jo ofte urolig når de er sultne... Håper det uansett går seg til for det er jo litt slitsomt :(

Huff, ja.. har visst mer enn nok melk og hun spiser fra begge sider rett før hun sovner, så tror desverre ikke det er så enkelt :(

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg synes 8 ganger høres ganske mye ut, men barna er jo så forskjellige.

Første vår sov heller aldri lenge av gangen, max 30 min, uansett om hun lå i sengen, vognen, bilen eller armene mine. Ganske så slitsomt!

Gi det litt tid, og se om det stabiliserer seg. Hun er jo fortsatt ganske ung. Så kan du heller med tiden drøye hver lur 10 minutter, slik at du kanskje etterhvert kan gå ned til 3-4 hver dag.

Skrevet

Jeg synes 8 ganger høres ganske mye ut, men barna er jo så forskjellige.

Første vår sov heller aldri lenge av gangen, max 30 min, uansett om hun lå i sengen, vognen, bilen eller armene mine. Ganske så slitsomt!

Gi det litt tid, og se om det stabiliserer seg. Hun er jo fortsatt ganske ung. Så kan du heller med tiden drøye hver lur 10 minutter, slik at du kanskje etterhvert kan gå ned til 3-4 hver dag.

Ja tenker også at det nå bli bedre om en stund. Det er vanskelig å få henne til å sove lenger, da det virker som at hun har en innebygd vekkeklokke som ringer når hun har sovet en halv time :P også vanskelig å ha henne våken lenger enn en time, for da blir hun max sur og grinete.. bil sover hun ti minutter i, og vogn max 45 minutter (hvis den blir trillet). Vanskelig med de små.. men bra å høre at flere unger er sånn. :)

Skrevet
Husker du hvor gammel han var når det ble mere styr på det? Må ha noe og forholde meg til :P

Nei husker ikke det, men tipper at det må ha vært rundt 5 mnd, var ihvertfall etter at vi startet med grøt at det ble mer orden på sovinga (uten at det nødvendigvis er noen sammenheng her.) Du er ihvertfall ikke alene om å ha det slik, og mens de er så små tror jeg det bare skaper stress og mas om vi skal "presse" babyene inn i et sovemønster de ikke er klar for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...