Gå til innhold

Drikke om man kan ha blitt gravid for 1 uke siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som prøver, drikker dere alkohol? Eller lar dere være? Hva er evnt. "unnskyldningen" til de som spør om hvorfor dere lar være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, drikker ikke i prøveperioden, og ihvertfall ikke etter eggløsning. Om jeg skulle være så uheldig å få et barn som er skadet på en eller annen måte skal jeg vite med hånden på hjertet at jeg gjorde alt mitt for at det skulle gå bra, jeg skal ikke kunne sitte der å bebreide meg selv og lure på om det var min feil.

At man ikke deler blodomløp enda er heller ikke god nok grunn til å drikke, barnet er en del av din kropp og dine celler selv om dere ikke deler blod enda og da forgifter du ikke kroppen din med alkohol med viten og vilje (når du vet det kan være et barn der inne).

Jeg bruker ingen unnskyldninger, sier bare at jeg ikke har lyst på alkohol i dag og drikker alkoholfritt.

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt, og hvis jeg blir spurt om hvorfor hver gang jeg er på fest edru, så svarer jeg at ingen Må drikke alkohol, og at jeg ikke anser det som livsnødvendig behov. :D

Skrevet

evt at man kjører i kveld? hvis man absolutt må ha en unskylding. evt si det som det er. Vi prøver å bli gravide, så vil ikke ta noen sjanser...

Skrevet

Nei, vi kjører ikke. Hehe. Dette er langt avgårde, så vi skal ta fly.

Og jeg vil ikke si at vi prøver heller... Da er forventningene til en graviditet litt for mye

HI

Skrevet
Da sier du bare at du har fått Flagyl (metronidazol) antibiotika mot en infeksjon i kroppen. Drikker du alkohol når du tar disse tablettene blir du kjempesyk.

Takk for tips!

Skrevet

Man kan også si at de siste gangene du har drukket alkohol har du fått kjempevondt i hodet og har ikke lyst å risikere å måtte legge deg tidlig når dere skal ha det kjekt :) Eller noe annet i den gata.. Jeg kjenner veldig godt til problemstillingen. Jeg ville heller ikke si at vi var prøvere tilfelle det tok lang tid og da måtte leve med alle spørsmålene "er du blitt gravid nå da?"

Lykke til :)

Skrevet
Man kan også si at de siste gangene du har drukket alkohol har du fått kjempevondt i hodet og har ikke lyst å risikere å måtte legge deg tidlig når dere skal ha det kjekt :) Eller noe annet i den gata.. Jeg kjenner veldig godt til problemstillingen. Jeg ville heller ikke si at vi var prøvere tilfelle det tok lang tid og da måtte leve med alle spørsmålene "er du blitt gravid nå da?" Lykke til :)

Nå vet jo mange av de som skal dit at jeg absolutt ikke har noe problemer når jeg drikker, annet enn at jeg drikker med begge henda! Så den blir litt tynn ;)

Satser på Flagyl jeg, hehe!

Eller kanskje jeg skulle sagt jeg gikk på antabus..... :|

Ja, jeg orker ikke at de skal mase om 14 dager allerede liksom...

Skrevet

Samme som meg hehe. Derfor visste jeg at det ville bli lagt merke til :3

Skrevet

Bare si antibiotika... trenger jo ikke å presisere merket. De aller fleste vet at antibiotika og alkohol er dårlig kombinasjon... :)

Skrevet

Jeg sier at jeg har vondt i hodet. Er plaget med mye hodepine, så ingen reagerer på det. For det hjelper ikke for meg å drikke med hodepine.. lett unnskyldning i grunn... ;)

Skrevet

Hva om du ikke kan drikke de neste 8,5 mnd da? ;)

Skrevet

Da VET jeg jo om jeg er gravid eller ikke da. Ikke akkurat en problemstilling ;) Skal ikke på noe etter denne helga på lenge lenge uansett, så er jeg gravid nå (noe som er usannsynlig) så skal jeg klage å slippe bomben innen den tid :)

Skrevet

Hvordan fikk du til det? Ikke mitt sitat det, haha O_o

Skrevet

Ja, si heller at du går på antabus. Det er mye mer troverdig enn flagyl! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...