Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Dere som har fordelingen 50/50. Hvorfor har dere det?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Vi har det fordi at da får barna like mye tid med begge foreldre. Og ved å ha barna 50/50 så har vi foreldre mer overskudd til å være foreldre 100% den uka. Vi har tre barn, og jeg vet at jeg hadde vært en ikke fullt så god mor hvis vi skulle hatt den vanlige ordningen med bare annenhver helg hos far + en overnatting i uka. Da hadde jeg vært utslitt og det er ikke barna tjent med! Barna liker denne ordningen og trives med den. Så fort vi får signaler/beskjed fra dem at det ikke funker lenger, så vil vi gjøre om på den. Men 50/50 krever at man har godt samarbeid og at man bor i nærheten av hverandre. Og at begge har alt barna trenger, så ikke barna må ta meg seg koffert på skolen/bhg hver uke. Barna skal ha to fullverdige hjem. Her skifter vi uker på mandagene, den ene sørger for at barna kommer seg på skolen og den andre henter på ettermiddagen. En annen ting vi også gjør, er at den som har "barnefri" tar barna med på aktiviteter, så slipper den andre å drasse med seg alle tre når den ene skal på fotball, den andre på dans og den tredje på håndball.
Sweetpea Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Det var aldri diskutert noe annet. Så lenge det er praktisk enkelt for alle så mener jeg barn har like mye behov for begge foreldrene. Bidrag har jeg aldri fått eller villet ha, og har aldri angret på 50/50. Ungene har det bra og er like mye "hjemme" hos begge. Blir litt oppgitt over andre mødre som litt hoderystende ikke skjønner at jeg kan gi slipp på ungene halvparten av tiden...er jo ikke det at jeg ikke både kunne og gjerne ville ha dem her, men de har to foreldre og de er like glad i oss begge. Mener med hånden på hjertet at de begge er trygge og trives, i tillegg har de fått "bonus" foreldre på begge sider med tiden, så da har de dobbelt så mange som har omsorg for dem
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Det var aldri diskutert noe annet. Så lenge det er praktisk enkelt for alle så mener jeg barn har like mye behov for begge foreldrene. Bidrag har jeg aldri fått eller villet ha, og har aldri angret på 50/50. Ungene har det bra og er like mye "hjemme" hos begge. Blir litt oppgitt over andre mødre som litt hoderystende ikke skjønner at jeg kan gi slipp på ungene halvparten av tiden...er jo ikke det at jeg ikke både kunne og gjerne ville ha dem her, men de har to foreldre og de er like glad i oss begge. Mener med hånden på hjertet at de begge er trygge og trives, i tillegg har de fått "bonus" foreldre på begge sider med tiden, så da har de dobbelt så mange som har omsorg for dem har dere bodd sammen før?
Sweetpea Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Det var aldri diskutert noe annet. Så lenge det er praktisk enkelt for alle så mener jeg barn har like mye behov for begge foreldrene. Bidrag har jeg aldri fått eller villet ha, og har aldri angret på 50/50. Ungene har det bra og er like mye "hjemme" hos begge. Blir litt oppgitt over andre mødre som litt hoderystende ikke skjønner at jeg kan gi slipp på ungene halvparten av tiden...er jo ikke det at jeg ikke både kunne og gjerne ville ha dem her, men de har to foreldre og de er like glad i oss begge. Mener med hånden på hjertet at de begge er trygge og trives, i tillegg har de fått "bonus" foreldre på begge sider med tiden, så da har de dobbelt så mange som har omsorg for dem har dere bodd sammen før? Vi bodde sammen i nesten 10 år, ungene var 2 og 4 når vi gikk fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå