Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Vi flyttet ut av leiligheten i midten av august. Da vi flyttet på en helg, gjorde vi avtale med huseier (et eiendomsselskap) at vi skulle levere nøkler på bensinstasjon, og de skulle ettergodkjenne leiligheten etterpå. 2 UKER senere ringer dem og sier at de ikke var fornøyd med vaskinga i gangen ++ (noen få flekker vi ikke klarte å få bort), og at de skal sende meg oppsett over kostnader med å få disse tingene vekk. Har enda ikke mottatt noe oppsett, og må jo betale leie til de har leid ut til noen nye (har enda 2 måneder av oppsigelsestia, noe de sa jeg skulle slippe da de hadde lang kø av mulige utleiere). Da jeg snakket med naboer, så fikk jeg beskjed om at huseier hadde to visninger på leiligheta i mellomtia, og fikk beskjed fra mulige leiere at leilighet burde pusses opp, Ifølge vitner var de der 2 dager siden i gang med oppussing. Problemet mitt er at hvis de har snekret, pusset opp osv så er jo leiligheten skitten igjen. Da kan de ikke kreve at jeg betaler for vasking av vegger som de skal male? Eller i det hele tatt disponere over leiligheta mens jeg enda betaler leie der? Har stygg følelse av at vi holder på å bli svindlet av huseier og at de ønsker å pusse opp for våres regning.
Mami_ Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Hørtes ut som en stygg sak! Ring forbrukerrådet med en gang og forhør deg om saken. Finn frem leiekontrakten og ha den klar dersom de har spørsmål til hva som står i den.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Har ringt dem nå og fått til avtale, så ser ut som det går i orden Storm i vannglasset ble det litt, men det ordnet seg med en gang man tok en ekstra telefon dit.
☆☆☆ Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Mener du disponerer leiligheta til oppsigelsestida er ute. Vil de disponere den enten for å pusse opp eller leie ut skal du ikke betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå