Gå til innhold

Shit terminkalkulatorer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært til lege enda - men prøver å finne ut ca termin og ca hvor langt jeg er på vei.

Den ene sier 5+0, den andre 4+6, den tredje 4+5 og den fjerde og siste 4+2! Er det mulig??? og alt ut i fra samme dato??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til gravidverden. Mer forvirrende ukeregning og mndsregning skal du lete lenge etter. :P

Noen regner forskjellige dager på syklusen, og det er og forskjellig regning fra Norge og resten av verden. Nå er et svangerskap 40+3 i lengde, mens mange regner fortsatt 40+2 som lengde.

Skrevet

Babyverden er den jeg har hatt best klaff med, men til syvende og sist stemmer ikke den heller :)

Skrevet

Jeg tror jeg brukte babyverden sin. Legen kom da frem til termindato en dag tidligere enn den terminen jeg hadde fått på nettet.

Skrevet
Jeg tror jeg brukte babyverden sin. Legen kom da frem til termindato en dag tidligere enn den terminen jeg hadde fått på nettet.

Merkelig at babyverden på nett og på app ikke fungerer likt da. Måtte stille inn med unnfangelsesdato i stedet på appen for å få lik den på nett...

Skrevet
Merkelig at babyverden på nett og på app ikke fungerer likt da. Måtte stille inn med unnfangelsesdato i stedet på appen for å få lik den på nett...
Jeg må ha termindatoen (UL) satt en dag frem for å få dagene til å stemme. Det må jeg gjøre både på nettet og appen dems..
Skrevet
Velkommen til gravidverden. Mer forvirrende ukeregning og mndsregning skal du lete lenge etter. :P Noen regner forskjellige dager på syklusen, og det er og forskjellig regning fra Norge og resten av verden. Nå er et svangerskap 40+3 i lengde, mens mange regner fortsatt 40+2 som lengde.

Hvorfor er svangerskap lengre nå da? For at de skal slippe å sette folk i gang og bruke penger, siden de nå må gjøre det etter 11 dager og ikke 14? Da haler man ut en dag til... Har aldri hørt i noen andre EUROPEISKE land (der kvinner har samme type kroppsbygning og anatomi som norske kvinner) at svangerskap varer noe lengre enn 40 uker.

Skrevet

Haha, aner ikke, du får spørre WHO.

Skrevet

Ingen av mine 4 har uansett komme thverken til terminkalkulator, menstermin eller UL termin, har fått +/- 14 dager.

Babyen kommer når den er ferdig !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...