Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Jada, jada.... Jeg kunne godt tenke meg å betale litt kinesar skatt og ha litt mer penger å rutte med hver mnd. Men, jeg hadde ikke hatt råd til å betale hele bhg regningen selv, da kunne jeg sluttet å jobbe. Jeg har ikke råd til å få barn i det hele tatt, da det koster for mye å gå til legen. Hva hvis jeg ble syk, hadde jeg ikke kunnet legges inn på sykehus, da det hadde vert for dyrt. Lista er lang, lang, lang. Jeg skulle gjerne hatt litt mer penger i hverdagen, men når jeg ser på helheten, betaler jeg gladelig skatten mn. I USA f.eks må de betale ganske store summer for å føde dersom de ikke har forsikring. Heldigvis har vi det ikke slik her. Noen som vil si imot?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Mindre skatt skulle det stå, ikke kinesar.
Mamma4livet Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Nei. Jeg betaler min andel til felleskassen med glede og priser meg lykkelig for at jeg og min familie er født i velferdsstaten Norge. At våre penger kunne vært forvaltet bedre i noen tilfeller er en helt annen sak.
VinterSol+2 Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Med tanke på hvilket utbytte man får av skatten vi betaler; vi betaler med glede vår del til felleskassa! Jeg får god oppfølging i svangerskapet, barna får et gpdt barnehagetilbud, jeg får tatt en lengre utdanning med gunstig studielån, hvis barna blir syke eller ødelegger tenner får vi det dekket, hvis vi blir syke får vi sykepenger til vi er friske... Og lista bare fortsetter! Hurra for velferdsstaten, og for demokratiet, som gjør at dersom vi er uenige i hvordan pengene forvaltes, så kan vinvære med å endre på det!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 Betaler også gladlig skatt Både jeg og mannen. Det eneste som er litt surt er toppskatten mannen må betale siden han tjener over gjennomsnittet bra.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Nei, vi betaler ikke for mye skatt, men vi tjener alt for mye. Vi som folk har ikke godt av å ha så mye penger mellom hendene.
PintSizedDictator Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Mindre skatt skulle det stå, ikke kinesar. Hahaha jeg trodde det bare var et uttrykk for veldig lite skatt Mnja, jeg har ikke noe i mot å betale skatten min. Jeg trekkes faktisk mer enn jeg skal, av egen vilje. Da får jeg heller aldri baksmell.
Magia Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Eg betalar kinesarskatta med gledje! Hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå