Milla-Mamma til 3 Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Var hos JM Igår og ho sa at 3 fødsel ofte er veldi annarleis. Nokon med erfaring her?
jordmorstudenten Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Den var ikke særlig annerledes. Med de to første gikk vannet først, men med tredje måtte vannet tas. Ellers nokså likt.
*Smiley* Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Gikk unna på 2 timer og 40 min.Veldig lik fødsel nr 2 men en time raskere.
Kremtopp Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 veldig lik fødsel nr1, letteste av de tre jeg har hatt til nå. varte 9 timer da det stoppa opp mot slutten, måtte ta vannet og knapt 20 minutter etter var jenta ute :-) fødsel nr1 tok 4 timer og fødsel nr2 tok 5 timer så litt forskjell. gikk 5 dager over med nr3 i motsetning kom nr1 og 2 4 og 6 dager før termin. er spent på fjerdemann som ventes i februar :-)
Milla-Mamma til 3 Skrevet 8. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2012 Takk for svar Min 1 fødsel varte i 3t og 15 min Min 2 fødsel i 1t og 5 min, lure på om eg ende opp med 10t fødsel no
bokormamma Skrevet 9. september 2012 #6 Skrevet 9. september 2012 Min var veldig lik de foregående to: Kjapp og intens. Men nummer tre satte seg fast, og det var ikke hyggelig. Han kom nedover i bekkenet så fort at han ikke rakk snu seg helt rundt, og dermed ble han sittende fast med skuldra mot skambeinet mitt. Ble veldig brutalt, vakuum og masse kaos da fosterlyden forsvant under hver ri. Men til slutt kom jordmor på at jeg hadde bekkenløsning, løftet skambeinet mitt en cm og ut spratt luringen. Akkurat det samme skjedd med kusina mi, som også har hatt veldig kjappe, greie fødsler med nummer en og to. Men hun hadde ikke bekkenløsning, så der ble det hastesnitt:-(
ariel78 Skrevet 9. september 2012 #7 Skrevet 9. september 2012 Ganske lik som nummer to bare en time kjappere. Men var mye maserier og falske alarmer i forkant, det var forskjellen med de andre fødslene.
maipiken Skrevet 9. september 2012 #8 Skrevet 9. september 2012 Var hos JM Igår og ho sa at 3 fødsel ofte er veldi annarleis. Nokon med erfaring her? sa hun hvorfor 3.mann skulle bli anderledes? vet at 2. fødsel pleier være lettere enn 2.fødsel.. ingen fødsler er like, så det er vel sant at 3.fødsel er anderledes, men det er vel 2, 4 og 5 også? håper jeg føder liker fint som forrige gang altså. er 3.gangsfødende
<3Miinsiin<3 Skrevet 10. september 2012 #9 Skrevet 10. september 2012 Min tredje var veldigt annerledes, dei to første brukte eg veldig lang tid med, gikk med rier langt over døgnet, nesten i to døgn, riene var vonde, men ikke spesielt mye tak i! Måtte ta vatnet og etter det gikk det nesten 10 timer før babyen kom!!Tredje var over på 20 timer med rier, var 5 timer på sykehuset og presset kun to ganger!! Rask men ekstremt smertefullt, men foretrekker ein sånn fødsel som ikke drar så langt ut i tid likevel, blir ikke så sliten da
Mamma til snart 4 Skrevet 10. september 2012 #10 Skrevet 10. september 2012 Helt forferdelig!! Nr 1 beg av seg selv, gikk med maserier i 56 timer, når endelig 4cm kom gikk det 9 timer. Fødsel nr 2 var igangsatt med modningspiller 1 uke før. Fra første pille til han var født 27 timer, men den gangen også 9 timer fra 4 cm åpning. Nå denne gangen, igangsetting 3 uker før. Mandag 27 fikk ballongkateter, helt greit det, tirsdag 28/8 kl.06 datt den ut, opp på føden, vatne tok de, å drypp ble satt inn. Hadde ikke ekte rier i det hele tatt, bare kunstige rier!!:/ det var grusomt vondt, stoppet fødselen 2 ganger for jeg klarte ikke styrken på dryppe. Jenta kom kl.23.09, med suge propp og jeg trykket uten rier, holdt på å ende i keisersnitt. Misunner alle dere som kan få låv at fødselen beg av seg selv.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 Min tredje var helt fantastisk og bra lik dei to første. Omtrent heilt lik andre. Var bare masse maserier og falsk alarmer i ukene før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå