Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 De fleste av oss har noen avgifter vi virklig hater eller i det minste missliker sterkt og som vi synes er helt idiotiske. For min del syns jeg avgiften på sneglegift er det mest tåplige. På den ene siden ønsker myndighetene å bekjempe brunsneglene og på den andre siden legger de avgift på giften (som er så lite giftig for folk at den er lovlig å bruke i økologisk produksjon). Hvilke avgifter synes dere er mest tåplige?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Nrk-lisensen.. ser jo aldri på de kanalene
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 * NRK lisens. Folk må kunne velge selv om de vil se på og sponse en statlig kanal der 3/4 av programmer er bare noe vas. * Toll, nærmere sagt tollgrensa. Tollgrense på 200 kroner er latterlig i 2012. * Moms og avgifter på sunne matvarer. Hvis myndigheter ønsker at nordmenn skal spise sunt, får de legge opp til det også, ikke ha det slik det er i dag at usunne matvarer koster halvparten av det de sunne varene koster. Når 1 liter cola koster mer enn 1liter melk, er det noe galt fatt. * Vegavgift - så vidt jeg kan se, er det kun veiene på østlandet (Oslo-området) som blir rusta opp. Hvis veiene her i gok skal rustes opp, så setter de opp bom med bompenger. Så her får man ikke sett så mye til denne vegavgifta. * Omregistreringsavgift, tinglysingsgebyr, dokumentavgift og lignende avgifter når folk kjøper eller selger eiendom, biler og lignende.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 For å ikke glemme mangebeskatning av arv. Først skal arvelater betale masse skatt av pengene han/hun tjener og sparer. Inntektsskatt, formuesskatt osv. Så skal det betales arveavgift til staten. Så skal pengene igjen beskattes på arvtagerens hånd i form av formuesskatt... Priceless
najaden Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Dokumentavgiften - som reelt sett er langt mer kostbar enn arbeidet den skal dekke (dokumentendringer). NRK-lisensen betaler jeg med glede, faktisk.
Preggers Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Nrk lisens, finnes ikke maken til sitt slag i verden det er jeg sikker på.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Nrk lisens, finnes ikke maken til sitt slag i verden det er jeg sikker på. Jo, i Danmark finnes det samme driten.
millemille Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Ekstra avgift på melkekartonger. Forklaring: vi bretter ikke nok kartonger (mange brenner de osv. ) derfor ekstra avgift. Logisk?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #11 Skrevet 10. september 2012 Nrk-lisensen.. ser jo aldri på de kanalene Har jo ikke noe med det å gjøre. Det er en avgift du betaler for å eie et TV-apparat, ikke for å se på de og de kanalene. Går fint an å mislike den for det, selvfølgelig.
<3 2G <3 Skrevet 10. september 2012 #12 Skrevet 10. september 2012 Nrk-lisensen.. ser jo aldri på de kanalene Har jo ikke noe med det å gjøre. Det er en avgift du betaler for å eie et TV-apparat, ikke for å se på de og de kanalene. Går fint an å mislike den for det, selvfølgelig. Nope, betaler for å ikke ha reklame mellom og i programmene. Hvordan skal de ellers tjene penger?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2012 #13 Skrevet 10. september 2012 Avgiftene på flerbruksbiler. De oppfordrer til å få flere barn, vi trenger arbeidskraften og ser med skrekk og gru på utviklingen i landene hvor antall barnefødsler går ned. Men vi som da velger å få f.eks 4 barn og trenger en bil med 7-8 seter får bakoversveis at prisforskjellen på en bil med 5 og en med 7 seter. Hvorfor i alle dager skal flerbruksbilene være så mye dyrere for oss å kjøpe?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 10. september 2012 #14 Skrevet 10. september 2012 Bensinavgifter og bilavgifter fordi "alle skal oppfordres til å kjøre kollektivt". ja, hadde man hatt noe som helst kollektivtilbud her på bondelandet, så hadde jeg benyttet meg av det. Ellers må man nesten ha bil til å komme til og fra jobb, barnehage og skole. Da har man ikke noe valg og Må betale.
Studine mevik Skrevet 10. september 2012 #15 Skrevet 10. september 2012 Det er mange avgifter jeg misliker, men tror nok at nrk-lisensen er den jeg misliker mest. Jeg ser innimellom på nrk, men svært sjeldent og det som slår meg hver gang jeg ser på nrk er hvor dårlig lyd de har. Dette merkes godt når man ser på programmer med sang. Det er en grunn til at jeg velger å se eurovision på svensk tv, for da kan man jo faktisk bedømme om artisten er bra eller ikke, på nrk høres alt like crappy ut. Og at nrk ikke har reklame er bare tull. De har reklame i form av programmene er sponset. Hvis nrk hadde fått seg bedre utstyr så de kunne sendt programmer med bra lydkvalitet så hadde jeg betalt med glede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå