Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Vondt å gå på do etter fødsel. det kjennes ut som om rompehullet revner når jeg skal på do, og det blør endel. Revnet ikke under fødselen, og heller ikke øm nedentil. Tenkte kanskje det kunne være hemoroide. Men leste at det kunne være rift, og da er det vel ikke vits å behandle med hemoroidekremer. Sååå hvordan vet man om det er hemoroide da?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Jeg aner ikke men selv var jeg jævlig oppbanka i muskulaturen der bake i et par uker før det ble bedre. Drikk laktulose å se om det blir bedre.
TPK Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Hvis det er rift kan del hjelpe med zinksalve, så du kan jo prøve med det først.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 Anbefaler deg å sette deg ned med et lite speil å se etter. Brett åpningen både hit og dit. Rift kan komme av hard avføring etter fødsel så det er ikke uvanlig. Min rift varte i ca 1 år - mye fordi jeg ikke sjekket der nede. Jeg prøvde med zink-salve ol. men det ble ikke bedring. Det er et vanskelig område å holde fritt for fukt og man må jo strekke området innimellom Så helingen tar tid. Google bilder av rift så kan du sjekke om det er det du har. Hemoroide fikk jeg plutselig i desember og det var litt anderledes. Føltes som jeg hadde noe liggende baki der.. Min var under 1 cm i diameter og satt helt ytterst i åpningen. Den var rund, hard og blålig og kunne ikke trykkes inn, kanskje for liten? Den forsvant ved nedfrysing med isbit over noen dager. Har ikke sett den siden januar. Kan jo kanskje komme tilbake, men krysser fingrene for å slippe det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå