Gå til innhold

Viktige ting å ha etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på babyshower snart. Istenfor en gave til babyen tenker jeg å gi en eske med ting som jeg selv hadde trengt til barseltiden. Dette har jeg tenkt på:

- smokker ( litt gave til babyen også)

- brystvortekrem

- morsmelkerstatning

- flaske

- Lecitin ( naturmedisin som hjelper mot tette melkeganger)

Ellers vil jeg si at det er viktig å ha elektrisk brystpumpe og bæretøy, men det blir altfor dyrt.

Har dere andre forslag på småting som det er lurt å ha til barseltiden?

Som dere kanskje skjønner hadde vi en litt trøblete barselperiode, så jeg er nok litt farget av det;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på en ting til: brystskjold

Skrevet

Ammeinnlegg, gjerne også et par i ull

Skrevet

Jeg skal på babyshower snart. Istenfor en gave til babyen tenker jeg å gi en eske med ting som jeg selv hadde trengt til barseltiden. Dette har jeg tenkt på:

- smokker ( litt gave til babyen også)

- brystvortekrem

- morsmelkerstatning

- flaske

- Lecitin ( naturmedisin som hjelper mot tette melkeganger)

Ellers vil jeg si at det er viktig å ha elektrisk brystpumpe og bæretøy, men det blir altfor dyrt.

Har dere andre forslag på småting som det er lurt å ha til barseltiden?

Som dere kanskje skjønner hadde vi en litt trøblete barselperiode, så jeg er nok litt farget av det;-)

Heisann!

Jeg har gitt alle nyfødte tanteunger en eske med ting de trenger eller vil komme til å trenge til babyen : smokker,smokkesnor,baby tannbørste, babyolje,shampo,sinksalve, febertermometer,ullteppe fra apoteket(kjempemykt),ammeinnlegg i både ull og engangs, våtservietter, biteringer osv! Det er noe jeg selv ville satt mye pris på!Slenger også med en søt bamse og en eller flere smikker(til når baby får tenner og suggler) :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Jeg skal på babyshower snart. Istenfor en gave til babyen tenker jeg å gi en eske med ting som jeg selv hadde trengt til barseltiden. Dette har jeg tenkt på: - smokker ( litt gave til babyen også) - brystvortekrem - morsmelkerstatning - flaske - Lecitin ( naturmedisin som hjelper mot tette melkeganger) Ellers vil jeg si at det er viktig å ha elektrisk brystpumpe og bæretøy, men det blir altfor dyrt. Har dere andre forslag på småting som det er lurt å ha til barseltiden? Som dere kanskje skjønner hadde vi en litt trøblete barselperiode, så jeg er nok litt farget av det;-)

Jeg fikk masasjegavekort gud det satt jeg stor pris på altså! Så fæl jeg følte meg i barsel. Så fikk jeg øredobber og det var stas med litt pynt til meg selv rett og slett.

-ammete

-sånn som man støper fote/hånden til babyen i for å forevige det. Jeg fik det i rosa leire i en rund ramme, veldig kult å ha foreviget Milles føtter da hun var kun 9 dager.

- gavekort på en times trilletur ;) det lager du selv, og stiller når det trengs

- Bephathen salve kan brukes til bryst og baby

- lite badehåndkle til babyen, gulpekluter

Skrevet

Termokopp! En vet aldri når en får drukket teen en drikker og da er det godt å ha en som står klar.

Jeg ville ikke kjøpt mme, kan være hun ikke trenger det i det hele tatt.

Ullsokker og pulsvarmere kanskje? Og sjal? Dersom en ammer er det viktig å holde seg varm og ikke bli avkledd selv om en ammer.

Skrevet

Mye bra forslag her! Vanskelig å velge. Hvor mye er det vanlig å gi for?

Skrevet

Jeg gir for ca 500-600kr når det er familie og et par hundre når det er venner.

Du kan få mye bra på apoteket til baby.Der har også ullbody med ullsokker og en koselig bamse og et kjempeherligt ullteppe til bruk i bilstol,seng,vogge,vogn etc

Ville heller ikke kjøpt morsmelkerstatning,men heller en flaske sånn hun kan bruke i tilfelle.

Men en får med en flaske og andre prøver i babypakken fra apotek1 og de andre plassene!

Ellers av klær så er sokker,bodyer og hele dresser kjempekjekkt å få :)

Skrevet

Lammelåret: jeg vet at det godt kan være flere av tingene hun ikke får brukfor. Penget mitt er at livet kan bli mye lettere for både mor, far og baby dersom man har det tilgjengelig. Selv hadde jeg en baby som hylte mesteparten av døgnet samtidig som jeg hadde masse ammeproblemer. Jeg hadde store problemer med å få tid til å søke etter hjelpemidler og løsninger. Og enda mindre tid til å kjøpe det. Da er det lettere om man har det tilgjengelig. Men som sagt, jeg er nok farget av min dårlige opplevelse av barselperioden. Alle trenger ikke å ha det sånn, men jeg vil andre det beste ved å være bedre forberedt enn hva jeg var.

Skrevet

Veldig fin tanke, Vicky!

Likevel: Jeg tenker at det er bedre å komme med de spesielle tingene dersom det blir et problem. Overraskelsesgave!

Skrevet

Jeg syns du er veldig omtenksom HI! Tanken er veldig god. Men som førstegangsfødende (er venninnen din det?) ville jeg kanskje blitt litt paff av slike tanker. Selv om jeg skjønner det VELDIG godt nå som jeg HAR født og vært gjennom en strevsom barseltid! :) Hva med å lage litt morsomme gavekort på tjenester? Og liste opp nyttige nettsteder, apper og bøker i en liten bok hvor du også skriver nr ditt under "åpen døgnlinje for nybakte mødre" eller noe lignende- jeg lo iallefall godt da jeg fikk et lignende kort og etter lang tid forstod at det var nr til venninna mi :)

Personlig ville jeg nok ikke blitt så glad for intimprodukter som brystkrem, men det er meg da.

Skrevet

Synes det var en supergod ide jeg :-) selv måtte jeg sende en venninne ut etter neglesaks til baby og bephanten salve. første gangen jeg badet elsklingen skulle jeg også ønske jeg hadde badetermometer :-) ellers ville jeg kjøpt Mesoft kompresser, billig og essensielt :-)

Skrevet

Ja, jeg tror dere har et poeng, jeg skal moderere meg endel;-) Gavekort på tjenester, nyttige nettsteder osv. er en god ide, det skal jeg gjøre! Også skal jeg se etter fotavstøpning/håndavstøpning. Det må det være kjekt å ha:-)

Skrevet

• God håndkrem til mor, man vasker jo hendene konstant!

• god bodyloation / dusjsåpe, også til mor!

• Deilig myk joggedress, selvfølgelig til mor... :)

• Dagkrem

• Nattkrem

• øyenkrem

... og alt er selvfølgelig til helten over alle helter...:

DEN NYBAKTE MAMMAEN!

Skrevet

Gavekort på passe porsjonspakninger til å legge i fryseren (middager, bakeverk eller lignende)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...