Gå til innhold

Kan man ha omgangssyken uten å kaste opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Natt til i går lå sønnen min over til sin tante. Ene dattera ble i løpet av den natten syk med feber magevondt og oppkast. I dag blir plutselig sønnen min syk. Helt ut av det blå. Han har 40 i feber og gråter for magevondt, men har ikke kastet opp.

 

Det virker jo til at han mest sannsynlig har blitt smittet av henne. Jeg tenker jo omgangssyken med en gang, men jeg vet ikke om det er "noe som går" for tiden?. Og må man ha oppkast/diare, eller "holder" det med mageknip og høy feber? Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de andre i huset her at omgangssyke med oppkast og feber, blir jeg liggende med magekramper og feber, skjer hver gang... Veldig smertefullt og hadde satt mer pris på oppkast:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid litt uggen når barna har omgangssyke. Uvel og kvalm, men ikke noe diare eller oppkast.

 

Datteren min har forresten akkurat hatt streptokokker. Hadde høy feber og gråt pga magevondt, men ikke vondt i halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omganssyken er veldig smittsom og det skal godt gjøres å ikke få det når noen i huset allerede har det. Hverfall når det gjelder barn.

 

Jeg kan få omganssyken å bli skrekkelig kvalm og uvel, men spyr meget sjelden. Oppkast rammer meg kanskje 1 gang hvert 4 år.

 

Men må si at det var ganske høy temp på han til å være "bare" omganssyken. Følg litt ekstra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg absolutt gjøre. Han bruker ofte å få så høy feber når han er syk, så det er ikke unormalt, men jeg skjekker ham ofte. Nå sover han, og det har han gjort store deler av dagen. Kviknet til etter en paracet, men fikk feber etter et par timer.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...