Gå til innhold

Hvor mye maltekstrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi? Han er tre mnd og har ikke bæsja siden lørdag og det er veldig ulikt han. Han er veldig irritabel og har tydelig vondt i magen.. Tenkte å blande det ut i en liten porsjon mme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg begynte med det sa helsesøster jeg slulle begynne med en halv teskje og så se det an.

Da var han bare en mnd da vet ikke om det har noe å si. Han får kun mme

Skrevet

Vi brukte ei teskje per flaske med mme.

Vet ikke hvor mye du bør gi når han er forstoppet, ta en telefon til helsestasjonen, de vet sikkert :)

Skrevet

Vi bruker også en tskje per flaske!:) Det var det helsesøster anbefalte oss. Her er det fast bæsjing annenhver dag:)

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Jeg pleier å blande det ut i grøten, og da bruker jeg ca 1 ts. Var det jeg ble anbefalt på helsestasjonen på 6 ukers kontroll.

Skrevet

Er det sånn man kan bruke fast hver dag?

Skrevet

Jeg ga 1/4-1/2 ts pr flaske med mme. Det er ikke sikkert din baby trenger det noen trenger kun tilsatt 1 flaske pr dag. Du må prøve deg litt frem. Hvis deg hadde vært deg ville jeg gitt ved hver flaske til han har bæsjet og deretter trappe ned om det bare kommer tynt. Obs ved vekselvis tynt og har avf er ofte tegn på forstoppelse og mulig "tett" litt lengre opp i tarmen og lengre behandling med feks. malteekstrakt er å anbefale

Skrevet

Toppen 2 ts i løpet av en dag fikk jeg besjde om på helsestasjon.

Skrevet

Haha.. Jeg jobber på ett bryggeri og tenkte med en gang at det var ett øl-relatert spørsmål :P

Skrevet

Jeg bruker 1 ts pr dag og da bæsjer hun annenhver dag.

Høres utrolig mye ut med 1 ts pr flaske!

Men er jo forskjell fra barn til barn selvfølgelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...