Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 Når man skal steke ris, har man stekesmør i panna først? Eller hiver man bare risen tørr oppi sammen med et par egg? Har aldri gjort det før, så lurer på hvordan dere erfarne gjør det
Nordhagenjentene :) Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 google stekt ris, så kommer det sikker opp oppskrifter med fremgangsmåte
Blt Skrevet 6. september 2012 #3 Skrevet 6. september 2012 Jeg pleier å ha oppi olje eller smør først!
Mamma_til_2 Skrevet 6. september 2012 #4 Skrevet 6. september 2012 bruk olje jeg bruker raps, og ha i en dæsj risen suger til seg en del, bland heletiden, ha gjerne egg i 1 min før risen krydre etter smak
L-8 Skrevet 6. september 2012 #5 Skrevet 6. september 2012 Kommer an på hva du skal lage det. Men tipper du mener kinesisk flied lice. Du må nesten koke og avkjøle risen først, så olje, løk etc surres i panna før du tilsetter kokt ris og Evt egg (eller andre grønnsaker/kjøtt)
tyr82 Skrevet 6. september 2012 #6 Skrevet 6. september 2012 Jeg pleier å steke masse grønnsaker sammen, så da steker jeg de først, med litt olje, og så har jeg risen oppi og blander alt, og så har jeg eggene over.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #7 Skrevet 6. september 2012 Tusen takk for svar alle sammen Hvilket krydder er det dere krydrer med da? Jeg skjønner jo nå at dette kan jeg ikke Risen holder på å koke nå, og jeg hadde jo tenkt å bare hive den rett over i panna når den var ferdig. Men kan jeg kanskje ikke det da? Må den kjøles først? HI
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 Vi hiver den i varm. Steker gr.saker først og har i litt ekstra smør/olje og så risen. Hiver i eggene etterpå, best at dem ikke blir for tørre. Bruker ikke krydder, holder i massevis med Kikkomansaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå