Gå til innhold

Noen som har gått ned mer enn 25 kg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned hele 35 kg. Er i gang, begynt på kostveiledningskurs og er super motivert. Det som fikk meg endelig til å ta fatt på problemet var vonde knær. Ikke rart, jeg bærer på mange ekstra kg.

Flere som hadde vonde knær som overvektig og som ble bedre da kg raste av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor går du på kurs? :)

hold deg til 1000 kcl om dagen, da raser du ned, jeg har gjort det over noen uker nå og gått ned 15 kg :)

Gå turer eller trim i tillegg :)

Skrevet

hold deg til 1000 kcl om dagen, da raser du ned, jeg har gjort det over noen uker nå og gått ned 15 kg :)

Vil absolutt IKKE anbefale 1000 kcal. Galskap, du ønsker vel en endring som skal vare??

Jeg gikk på Grete Roede og gikk ned 60 kg. Dette er 4 år siden. Gått på hold-vekten kurs i 2 år.

Skrevet

Ha ha....lykke til når du skal begynne å leve mer normalt igjen. Ingen sak å gå ned i vekt, det er å holde seg der som er utfordringen.

Skrevet

Jeg gikk ned 23, men har gått opp alt og mer til..

Men det som er rart med meg er at jeg har aldri hatt så vondt i ryggen som når jeg ble "slank". Må være fordi jeg begynte å bære kroppen på en annen måte. Sliter med det enda..

Skrevet (endret)

Men det som er rart med meg er at jeg har aldri hatt så vondt i ryggen som når jeg ble "slank". Må være fordi jeg begynte å bære kroppen på en annen måte. Sliter med det enda..

Eller kan det være fordi du gikk ned i vekt ved å tære på musklene isteden for fettet? Jeg vet mange som går ned i vekt på kalorifattige og næringsfattige duetter uten å trene styrke. Da vil ryggsmertene kunne forklares slik.

At du sliter med det enda kan kanskje være fordi du enda ikke trener musklene bok/riktig?

Jeg sier ikke at det er sånn - jeg vet jo ingenting om deg, jeg bare vet om flere som har hatt samme problem :)

Endret av fikas
Skrevet

Når skal folk skjønne at kaloribehov og næringsbehov har med vekt, høyde, kjønn og alder å gjøre?

1000 kalorier om dagen kan være minimalt for en på 175 som veier 65 kg, men helt fint for en person på 160 som veier mindre, osv, osv, osv. Vi forbruker ulikt i forhold til høyde, vekt, kjønn og alder.

For å gå ned må man spise mindre enn man forbruker. En halv kilo i uka koster 500 kalorier daglig.

Skrevet

rart,

Hvor går du på kurs? :) hold deg til 1000 kcl om dagen, da raser du ned, jeg har gjort det over noen uker nå og gått ned 15 kg :) Gå turer eller trim i tillegg :)
Ha ha....lykke til når du skal begynne å leve mer normalt igjen. Ingen sak å gå ned i vekt, det er å holde seg der som er utfordringen.

Rart det er ernæringsfysolog på sykehuset som har satt det opp til meg da :)

Skrevet
Når skal folk skjønne at kaloribehov og næringsbehov har med vekt, høyde, kjønn og alder å gjøre? 1000 kalorier om dagen kan være minimalt for en på 175 som veier 65 kg, men helt fint for en person på 160 som veier mindre, osv, osv, osv. Vi forbruker ulikt i forhold til høyde, vekt, kjønn og alder. For å gå ned må man spise mindre enn man forbruker. En halv kilo i uka koster 500 kalorier daglig.

Og i tillegg aktivitetsnivå, selvfølgelig! Glemte å ta med det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eller kan det være fordi du gikk ned i vekt ved å tære på musklene isteden for fettet? Jeg vet mange som går ned i vekt på kalorifattige og næringsfattige duetter uten å trene styrke. Da vil ryggsmertene kunne forklares slik.

At du sliter med det enda kan kanskje være fordi du enda ikke trener musklene bok/riktig?

Jeg sier ikke at det er sånn - jeg vet jo ingenting om deg, jeg bare vet om flere som har hatt samme problem :)

Hvorfor ble jeg anonym fra mobilen?? Det skal vel ikke gå?

Uansett, jeg levde på høykalori alla ketolyse og jeg trente 3 ganger i uka med trener på senteret. Men når jeg begynte å trene såpass ble jeg mer sulten og da gikk jo alt til helvete, he he

Skrevet

Uansett, jeg levde på høykalori alla ketolyse og jeg trente 3 ganger i uka med trener på senteret. Men når jeg begynte å trene såpass ble jeg mer sulten og da gikk jo alt til helvete, he he

Hm, høykalori på ketose? Jeg opplever med streng lavkarbo at kaloriinntaket går ned - fordi jeg blir fortere og holder meg lenger mett med fetere kaloririke matvarer, funker det ikke sånn for deg? :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm, høykalori på ketose? Jeg opplever med streng lavkarbo at kaloriinntaket går ned - fordi jeg blir fortere og holder meg lenger mett med fetere kaloririke matvarer, funker det ikke sånn for deg? :)

Høy var kanskje litt i overkant, men det er nok mer kalorier der enn om jeg hadde telt kalorier;) fortere mett jo, så absolutt. Men det viste seg å ikke være så forenelig med et høyt aktivitetsnivå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...