Gå til innhold

Dåpsgave utenom "det vanlige"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man kjøpe utenom det fra dåpshylla hos gullsmeden? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et plommetre plantet i hagen da jeg ble døpt. Dette er snart 30 år siden, og jeg (og mine barn) har fortsatt stor glede av det:)

Skrevet

Kakespade og en kakegaffel hver bursdag...kjekt når man blir voksen.

Litt tykke store eventyrbøker.

Tallerken og kopp i feks Torbjørn Egner motiver er stas.

Gavekort hos fotograf

Gjest Filifjonka
Skrevet

Barnebibel (men det forutsetter selvfølgelig at det er kirkelig dåp).

Kniv.

Sølje. Eller, nei, der var vi hos gullsmeden igjen.

Barnestol, sånn liten stol som dåpsbarnet kan sitte i når han/hun blir et år eller to.

Liten bil eller traktor med pedaler.

Eventyrbøker.

Jeg vet om noen som kjøpte et epletre, men det avhenger jo av at familien har hage, forventes å bli boende der de bor nå, og selvfølgelig av de klimatiske forholdene på stedet.

Skrevet

Signerer den med fotografen! Vi fikk et fotoshoot av svigermor og har nå kjempefine bilder vi kan glede oss over resten av livet.

Skrevet

Vi fikk samling med alle filmene til Astrid Lindgren. Satt vi stor pris på ihvertfall! :)

Skrevet

En sånn gym matte for barn, som er 2 cm tykk, den kan de leke og turne på når de er små og trene på når de blir større og evt bli leke matte til deres barn igjen. Jeg fikk det til min dåp og den er fortsatt i god bruk av andre generasjon nå.. helt fantastisk!!

Evt starte opp ett fond til barnet, som du setter inn penger på helt frem til barnet er konfirmant, så har de en startbuffer når de skal ut i "voksenlivet".

Skrevet

Medlemskap i OBOS eller liknende, så har barnet godt med ansiennitet når leilighet skal handles. Koster stort sett ca 500 for de første 18 årene og du får fint gavekort etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...