Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vet jeg, men mange har en grense ved skolestart. Så lurte da bare på om noen visste om noen som tok før skolestart :-)

Skrevet

Vi tok hos frisøren på kattem senteret da hun var 5 år. Fikk satt begge hull samtidig.

Skrevet

Tok begge ørene samtidig nede på torget. dette på jentas 3-årsdag :)

Skrevet
Ja, det vet jeg, men mange har en grense ved skolestart. Så lurte da bare på om noen visste om noen som tok før skolestart :-)

Det har ikke falt deg inn at de har en grense av en grunn? Hvorfor utsette ungen for ubehag, infeksjonsfare, fare for alergier osv bare pga enten din manglende evne til å motstå mas eller din forfenglighet?

Skrevet

Signerer #6: er det ikke litt tidlig? Hva med å la jenta bestemme selv når hun blir litt større? Hva skal en 5-åring med ørepynt?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Nå har jeg ikke tatt i Trondheim, men grunnen til at det er grense ved skolestart mange steder er fordi de tar bare ett hull av gangen, og da blir det som regel bare med det ene hullet ;) Spurte den gangen jenta mi skulle ha (hun tok rett før sommerferien, huner og 5 (5 1/2). Hun tok i en gullsmed. Jeg ringte rundt mange steder, for jeg ville ta et sted de tok begge hullene med en gang.

Skrevet

Det er da super fint å alle jenter får jo brukt for det.. Jeg tok på min som var 2 mnd å nå er hun så gla for å ha det:)))) prøv å ein litt rundt til forskjellige samlinger noen har 7 års grenser andre har 5 så ring å hør litt:))

Skrevet

Risikoen for allergi så stor lenger, da de aller fleste som skyter hull i ørene på barn bruker plastdobber eller titandobber. Til barn brukes det mest plast. Infeksjonsfaren er heller ikke så stor, for barna som vil ha hull i ørene forstår at de må rense hver dag i noen uker, og at de ikke skal pille på det med møkkete hender.

Det er heller ikke nødvendig å ta begge hullene på en gang. Har man sagt A, så må man si B. Jeg ville bare ta ett fordi det var vondt, men jeg hadde selv ønsket meg hull i ørene, og måtte pent ta det andre også. Jeg var 4 år og forsto faktisk at man ikke går rundt med en øredobb.

Og spørsmålet om hva barn skal med hull i ørene? Har du tenkt på at barn vil gjøre som voksne? Noe så uskyldig som hull i ørene er da ikke noe å bråke for.

Skrevet

takk for svar! :-)

Godt vi har forskjellige meninger her i verden, ellers hadde nok verden blitt et kjedelig sted :)

HI

Skrevet

Blir alltid litt trist når jeg ser små barn med hull ørene (under skolealder). Vitner om foreldre med mangelfull dømmekraft, og blir av de fleste i mine kretser sett på som et skikkelig harry-stempel.

Barn skal få være barn, beholde uskylden så lenge som mulig og ikke behandles som små dukker.

Skrevet
Det er da super fint å alle jenter får jo brukt for det.. Jeg tok på min som var 2 mnd å nå er hun så gla for å ha det:)))) prøv å ein litt rundt til forskjellige samlinger noen har 7 års grenser andre har 5 så ring å hør litt:))

Brukt for det? På hvilken måte får man brukt for å ha hull i ørene? Sånn bortsett fra å jåle seg. ;)

Skrevet

La folk ha hver sin mening..... Nettopp la jenter være jenter de liker å jåle seg... Om noen har lyst at barnet skal ta hull i ørene så er det vel ikke deres problem... Irriterer meg at folk gidder å blande seg i andres mening å hva de gjør....

Skrevet

De anbefaler det faktisk ikke før de er 12 år fordi det kan treffe nerver som ikke er ferdig utvikla og kan da ødelegge ryggen... Men hvis du likevel vil ta det pleier vel frisørene og gjøre det

Skrevet

Er frisør så vet godt hva som gjøres.... Å mamma er utdannet hudpleiern å tatt hull i ører masse.. I den kulturen min familie er fra så er det veldig vanlig for små barn å ta det i liten alder.. Men folk er forskjellig å godt er det ja:)

• 6 år senere...
Skrevet
På 6.9.2012 den 12.33, Hannemora2 skrev:

Hei hvor tok du hull i ørene på baby? 😊

Anonymkode: 3cede...422

Skrevet
På 6.9.2012 den 23.10, maxim skrev:

De anbefaler det faktisk ikke før de er 12 år fordi det kan treffe nerver som ikke er ferdig utvikla og kan da ødelegge ryggen... Men hvis du likevel vil ta det pleier vel frisørene og gjøre det

Det har jeg ikke hørt et eneste tilfelle av. Kan godt være at dette kan skje, men det muligheten tror jeg er uhyre liten.

Anonymkode: 7c572...5d6

Skrevet

Denne er kun dyttet opp for å provosere.

Lurer man faktisk på hvor man kan pierce en baby, spør man ikke en som har svart for nesten 7 år siden...

Anonymkode: 6944f...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...