Gå til innhold

..Da ser det ut som fødsel er i gang hos meg :) :)

Anbefalte innlegg

Har siden mandag hatt litt blodig utflod (beklager detaljene), og noe milde mens-murringer. I natt rundt fire begynte jeg å få noe som minner om kraftige mens-murringer nede i magen og i ryggen, de kommer og går i tak. Ringte føde-avdelingen rundt syv og forklarte hvordan situasjonen var, jordmor mente på at det var rier. Så nå venter jeg bare på at de skal bli regelmessige. De varer i rundt ett min alle sammen, men intervallene mellom dem varierer fra 9 - 20 min.. Det er også kommet en del mer blod. Jeg er førstegangsfødende, så det blir spennende og se hvor lang tid det tar til jeg får se lillegutt :) :)

Har forresten termin nå på lørdag :)

Fortsetter under...

Så spennende! :)

Jeg har temin nå på mandag, og har også hatt mye mensmurringer og div. tegn siden lørdag.. har ventet at det skulle sette i gang når som helst, men det har latt vente på seg med rier..

Var hos jordmor i går og hodet har festet seg (omsider! På kontroll forrige fredag var det fortsatt bevegelig)

Håper på action nå veldig snart.

Lykke til!! :)

Annonse

Det ble fødsel på meg gitt :) rett før kl fire kom en stor liten gutt til verden! Jeg drøyde det nok i det lengste laget med å reise inn til fødeavdelingen (ville jo ikke risikere å kjøre inn forgjeves for å finne ut at jeg nesten ikke hadde åpning:p dessuten hadde jm sagt til meg at for førstegangsfødende tar det alltid litt tid fra fødselen er i gang til babyen er ute og at det var best å holde seg hjemme så lenge som mulig så tiden på sykehuset ikke blir så lang) veel, det gjaldt tydeligvis ikke meg og det ble hektisk kan du si :) Vannet gikk i bilen da vi parkerte og da kom press-riene! Måtte hentes i rullestol og kjørt full fart opp på fødeloftet. Da jeg kom inn var det full åpning, men babyene var ikke kommet langt nok ned i bekkenet til at jeg kunne begynne å presse aktivt. Men etter en liten stund hadde han komt seg ned og da skulle jeg presse! Vi prøvde alle stillinger (først i senga, så på fødekrakk, prekestol, på huk, kne-stående) men babyen stod litt skjevt i bekkenet så det var vondt å få det til. Jeg endte til slutt opp i sånn seng/stol med beina i stativ, og etter litt om og men så kom jammen meg gutten min :) FOR en deilig følelse å få han på magen!!<3 det var ikke mer enn noen overflatiske rifter som måtte sys til tross for at han veide nesten fire kilo :o Han er 52 cm lang og 37 rundt hodet, stoor liten gutt:) To dager før UL-termin og en dag før mens-termin ble jeg mamma for første gang :) selv om fødselen ble raskere enn hva jeg hadde trodd, synes jeg det gikk veldig fint :) lykke til alle dere :) :) jeg kommer til å henge her inne litt til for å se hvordan det går med dere.

ÅÅÅÅ..Gratulerer!! Fantastisk - og veldig godt Å høre at det ikke ble en avskrekkende opplevelse for deg.. det gir hÅp for oss andre ;-)

Nyt barseltiden!! Gleder meg til det er min tur. ForhÅpentligvis veldig snart :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...