Gå til innhold

..Da ser det ut som fødsel er i gang hos meg :) :)


lowe+spire

Anbefalte innlegg

Har siden mandag hatt litt blodig utflod (beklager detaljene), og noe milde mens-murringer. I natt rundt fire begynte jeg å få noe som minner om kraftige mens-murringer nede i magen og i ryggen, de kommer og går i tak. Ringte føde-avdelingen rundt syv og forklarte hvordan situasjonen var, jordmor mente på at det var rier. Så nå venter jeg bare på at de skal bli regelmessige. De varer i rundt ett min alle sammen, men intervallene mellom dem varierer fra 9 - 20 min.. Det er også kommet en del mer blod. Jeg er førstegangsfødende, så det blir spennende og se hvor lang tid det tar til jeg får se lillegutt :) :)

Har forresten termin nå på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! :)

Jeg har temin nå på mandag, og har også hatt mye mensmurringer og div. tegn siden lørdag.. har ventet at det skulle sette i gang når som helst, men det har latt vente på seg med rier..

 

Var hos jordmor i går og hodet har festet seg (omsider! På kontroll forrige fredag var det fortsatt bevegelig)

 

Håper på action nå veldig snart.

 

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble fødsel på meg gitt :) rett før kl fire kom en stor liten gutt til verden! Jeg drøyde det nok i det lengste laget med å reise inn til fødeavdelingen (ville jo ikke risikere å kjøre inn forgjeves for å finne ut at jeg nesten ikke hadde åpning:p dessuten hadde jm sagt til meg at for førstegangsfødende tar det alltid litt tid fra fødselen er i gang til babyen er ute og at det var best å holde seg hjemme så lenge som mulig så tiden på sykehuset ikke blir så lang) veel, det gjaldt tydeligvis ikke meg og det ble hektisk kan du si :) Vannet gikk i bilen da vi parkerte og da kom press-riene! Måtte hentes i rullestol og kjørt full fart opp på fødeloftet. Da jeg kom inn var det full åpning, men babyene var ikke kommet langt nok ned i bekkenet til at jeg kunne begynne å presse aktivt. Men etter en liten stund hadde han komt seg ned og da skulle jeg presse! Vi prøvde alle stillinger (først i senga, så på fødekrakk, prekestol, på huk, kne-stående) men babyen stod litt skjevt i bekkenet så det var vondt å få det til. Jeg endte til slutt opp i sånn seng/stol med beina i stativ, og etter litt om og men så kom jammen meg gutten min :) FOR en deilig følelse å få han på magen!!<3 det var ikke mer enn noen overflatiske rifter som måtte sys til tross for at han veide nesten fire kilo :o Han er 52 cm lang og 37 rundt hodet, stoor liten gutt:) To dager før UL-termin og en dag før mens-termin ble jeg mamma for første gang :) selv om fødselen ble raskere enn hva jeg hadde trodd, synes jeg det gikk veldig fint :) lykke til alle dere :) :) jeg kommer til å henge her inne litt til for å se hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå gratulerer din heldiggris!,

 

 

Kos deg med den store lille gutten din! Håper jeg får hilse på min snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ..Gratulerer!! Fantastisk - og veldig godt Å høre at det ikke ble en avskrekkende opplevelse for deg.. det gir hÅp for oss andre ;-)

Nyt barseltiden!! Gleder meg til det er min tur. ForhÅpentligvis veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...