khm Skrevet 6. september 2012 #1 Skrevet 6. september 2012 (endret) Dette innlegget har jeg tenkt på en stund, rett og slett fordi det mange skriver her gjør meg nysgjerrig. Jeg har lest flere innlegg der noen skriver at f.eks barnehage eller vaksiner ikke er naturlig. Da begynner jeg å lure på demmes syn på samfunnet? Hvor er akkurat ikke barnehager naturlig i dagens samfunn? Jeg har sett deres argumenter men det er noe som skurrer der. Hvorfor blir akkurat det kalt unaturlig når det egentlig bare er en del av en samfunns utvikling. Synes det er litt rart å kalle den ene tingen for unaturlig, når alt av ting vi har i samfunnet idag på visse måter kan bli skjært over samme kam. Hvordan mener dere vi skal leve? Stammer deres naturlighet ifra steinaldertiden, renessansen, swinging 60`s? Skal vi bo i hytter og slakte vår egen mat kanskje? Kutte ut alt av moderne medisinske gjennombrudd, gå tilbake til en tid der mor var hjemme og far på jobb? Skjønner bare ikke mennesker som kaller noe unaturlig, men går på jobb og får penger på kontoen noe som virkelig kan kalles unaturlig! Men dette er nå bare ett definisjons spørsmål da, og noe som faller inn hvordan vi ser på samfunnet. Min mening er nå at samfunnet går fremover på godt og vondt, vi vokser opp på en annen måte en vi gjorde for 20-30 år siden. Er dette negativt som noen fremstiller vet jeg ikke, men mennesker er tilpasningsdyktig noe vi har bevist gjennom generasjoner. Men vi er vel også skapt virker det som med en innplantet tanke om at alt var bedre før Endret 6. september 2012 av khm
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #2 Skrevet 6. september 2012 Det blir jo et paradok når barnehager erklæres unaturlig mens skole er naturlig. Det er jeg helt enig. Jeg tror som regel slike uttalelser bunner i følelser. Folk og da gjerne mødre snakker om hva de føler unaturlig og ubehaglig der og da, ikke hva de objektivt sett egentlig annser som naturlig eller unaturlig for mennesket som art.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå