Gå til innhold

hvor mye blør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye blør dere når dere har mensen?

Jeg må bruke de største nattbindene, to stykker og da må jeg bytte minst annenhver time.

Kan jeg si til legen at jeg blør mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik holdt jeg på også, største tampongen + stort bind og måtte bytte med 1-2 timers mellomrom både dag og natt første 1-3 dagene. Jeg tok det opp med legen, men de fant aldri noe med meg. Etter siste fødsel fikk jeg satt inn hormonspiral og nå blør jeg så lite at jeg ikke alltid trenger truseinnlegg en gang, kommer ofte bare bitte litt på papriet. Enrom forskjell! Og for første gang siden tidlig i tenårene har jeg faktisk et normalt jernlager nå :) Så dersom du ikke skal ha flere barn i nærmeste framtid ville jeg vurdert spiral. Uansett bør du kontakte lege, for det er noen som blør så mye av årsaker som kan fikses på.

Skrevet

De gule tampongene, skifta hver 3-4 time, og blødde i 2 dager.. Overlevelig^^

Skrevet

Jeg signerer Alva her, ang spiral. Virkelig verdt å vurdere om du ikke planlegger barn med det første.

Jeg var ikke plaget med sterke blødninger da, brukte rosa og grønn ob om dagen og skifta hver 3 tine ca. Om natta brukte jeg et natt bind hele natta. Mitt problem var at jeg var veldig plaget med sterke smerter. Da jeg satt inn spiralen mista jeg mensen helt, ikke spottblødning en gang.. :) Og ingen smerter!!

Skrevet

Hormonspiral er fantastisk! Da varte det noen dager, med sparsom blødning, mer som spotting. Ellers er det ille dag 2-4, spiller ingen rolle om jeg bruker de største nattbinda.

Skrevet

Jeg blør litt mindre med hormonspiral,men kan blø i flere mnd igjennom. Skal fjerne slimhinner i livmoren for å bedre dette.

Skal på preop i morgen,og lurer egentlig bare på om jeg kan si at jeg blør mye.

Blør som dette i snitt 23 dager i mnd, så får jeg en pille kur som stopper det i noen dager.

HI

Skrevet

Bruker de gule tampongene i 1 dag. dagen etter bruker jeg ett truseinnlegg så er den vekk.

Skrevet
Jeg blør litt mindre med hormonspiral,men kan blø i flere mnd igjennom. Skal fjerne slimhinner i livmoren for å bedre dette. Skal på preop i morgen,og lurer egentlig bare på om jeg kan si at jeg blør mye. Blør som dette i snitt 23 dager i mnd, så får jeg en pille kur som stopper det i noen dager. HI

Jeg hadde det noen lignende som deg, blødde ikke de mengedene, men lenge. Alt fra 17 til 32 dager, men snittet var på 21 dager.

Tok det opp med legen, ble sendt videre til gynekolog som ikke fant noe galt. Så i våres fjernet jeg slimhinnene og har siden da ikke blødd en dråpe.

Hos meg holdt det at jeg hadde lange blødninger og da konstant hadde lave jernlagre.

Men du er vel klar over at du blir steril etter et slikt inngrep?

Skrevet

Jeg er ikke opplyst om at jeg blir steril av inngrepet nei. Det jeg er blitt fortalt er at det er som en vanlig utskrapning.

Vi skal uansett ikke ha flere barn. Jeg er nesten 40 år og vi har 2 flotte barn allerede.

Men vi kunne jo spart oss sterilisering av mannen i fjor da :(

Må få sjekket jenlager i morgen, men tror det begynner å bli litt snaut.

HI

Skrevet

Tror nok jeg kan si at jeg blør normalt i normal lengde. Bruker rosa "normale", tror det er den 14, bind med vinger og blør mer de 2-4 første dagene.

Blør ingenting på natt,iaf sjeldent at det kommer noen dråper.

Ellers så spotter jeg bare de resterende 3-4 dagene. Da bruker jeg bare tynt truseinnlegg.

Det som er så rart er at jeg likevel for "normal" til lite blødning sliter med tomme jernlager :( Er så dritt lei dette at jeg holder på å bli sprø.... :)

Skrevet

Tror ikke jeg kan sammenlikne noe med tamponger eller bind, for jeg bruker Lunette menskopp og tøybind.

Skrevet

Her er det mer lengde enn mengde. 16 dager er ikke uvanlig. Det starter med svak blødning i to tre dager, så blir det nattbind og stortampong i en uke, så trapper det ned resten av tiden, med bare svak blødning de siste dagene. Men, jeg har faktisk bare blødd 10-12 dager de siste månedene, så kanskje noe er i endring her? :)

Skrevet

Ja, jeg blør ekstremt mye. Noe jeg ikke gjorde før, men alt ble mye verre etter svangerskap.

Bruker nattbind til always, og skifter hver annen time, noen ganger oftere. Om natten må jeg ha ett tisseunderlag i sengen, for å ikke ødelegge madrassen.

Tåler ikke hormonpreparater, og kobberspiral gjør ikke saken bedre.

Har måtte starte på jerntabletter, da jeg er i mangel på jern pga de store blødningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...