Gå til innhold

Noen som så bortført på TV2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, for en fæl situasjon for en far og et barn å havne i. Men jeg lurer på hva i all verden den moren driver med, siden hun har mistet hovedomsorgen til far. Det er jo ikke akkurat enkelt for en far å få det..

Håper barn og far har det bra sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare for små barn (dvs. babyer) at det skal veldig sterke grunner for å gi hovedomsorgen til far. I 2012 har vi heldigvis kommet så langt i likestillingen at det i prinsippet ikke er slik lenger at far "aldri" får hovedomsorg ved samlivsbrudd. I praksis blir det nok ofte mor som får hovedomsorg, men det er faktisk ikke slik at det er noe vanskeligere for en far å argumentere for hovedomsorg enn for en mor.

Slik er det iallefall i vårt forhold, at det er ikke gitt at det er jeg som skulle fått hovedomsorg ved brudd. Og det er jo noe jeg er veldig glad for så lenge vi holder sammen..

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg gikk dessverre glipp av den. Er det noen av dere som vet om den kommer i reprise?

Skrevet

Trodde det var fordi hun bortførte ungen, at hun mistet foreldreretten. Så ikke begynnelsen på programmet

Skrevet

Jeg forsto det slik at mannen var bekymret for barnets sikkerhet og tilstand, og da vil jeg tro det ligger en grunn bak for det. Barnevern var innblandet fra tidligere da hun hadde bl.a anmeldt far som misbruk av sønnen. Far overtok hovedansvaret etter dette.

Skrevet
Det er bare for små barn (dvs. babyer) at det skal veldig sterke grunner for å gi hovedomsorgen til far. I 2012 har vi heldigvis kommet så langt i likestillingen at det i prinsippet ikke er slik lenger at far "aldri" får hovedomsorg ved samlivsbrudd. I praksis blir det nok ofte mor som får hovedomsorg, men det er faktisk ikke slik at det er noe vanskeligere for en far å argumentere for hovedomsorg enn for en mor. Slik er det iallefall i vårt forhold, at det er ikke gitt at det er jeg som skulle fått hovedomsorg ved brudd. Og det er jo noe jeg er veldig glad for så lenge vi holder sammen..

Du skal vite det ikke er like enkelt for far å få hovedomsorgen for større barn som for små barn.. Det skal STORE grunner til for at mor skal miste hovedomsorgen.. Tro du meg! Jeg vet om saker med omsorgssvikt, der mor fikk fortsette å ha barna, SELV om far hadde bevis for svikten.

Skrevet

Jeg så det, og det gjorde enormt inntrykk.

Nå fikk vi jo aldri se moren eller høre hennes versjon, så det er skummelt å begi seg ut på å si noe om henne.

På slutten kom det jo tydelig frem at sønnen har det fint med far.

Det jeg synes var verst å se var selve aksjonen, når faren glemte å ta av seg caps og briller så sønnen ikke kjente ham igjen. Merkelig at ikke disse drevne gutta som har vært med på slike aksjoner før sørget for å be ham om det. Gutten må jo ha vært livredd de sekundene / minuttene før han skjønte at det var pappaen som dro ham med seg inn i bilen.

tenker på lillebroren hans også som moren tydeligvis har omsorg for. Håper han også fikk hjelp etter denne aksjonen.

Skrevet

Gutten har visst en storesøster på 14 og lillebror på 2,5 år. I en artikkel sier moren at disse overvar kidnappingen pluss en mann på 55.. Vel, jeg så ingen pike i videoen altså.. Og var den mannen 55 år? Hm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...