Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Henge ut eksen på den måten, hun som er psykopat! Fikk sååå vondt av mannen jeg:( Han virker veldig oppegående ut.
cmilla80 Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Helt enig! Satt akk å så på dokumentaren, og jeg var like nærvøs som de i bilen.. Satt å skalv.. Hehe.. Men utrolig godt at far fikk med seg sønnen, for den moren kan bare ikke være helt god. Men nå har hun fått smake sin egen medisin, for å si det sånn..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Ja jeg også satt skremt i sofaen og så på! Tårene kom da gutten var kommet inn i bilen og faren trøstet. Gutten fikk jo sitt livs sjokk stakkar. Heldigvis ser det ut som far er høyst oppegående så den mora trenger han neppe daglig kontakt med. Han sa jo selv at det blir problematisk med mye kontakt med hele morfamilien. Her er det ikke bare mor som har vært stygg, resten av slekta er ikke bedre hvis de skjulte dette fra faren. Ser på den mora som white trash.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 GODT mulig det er akkurat slik vi fikk inntrykk av i dokumentaren, men husk at vi har fått historien servert fra kun den ene parten (og ja, jeg fikk med meg at mor ikke ønsket å uttale seg). Tragisk for barnet uansett hva realiteten er!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 GODT mulig det er akkurat slik vi fikk inntrykk av i dokumentaren, men husk at vi har fått historien servert fra kun den ene parten (og ja, jeg fikk med meg at mor ikke ønsket å uttale seg). Tragisk for barnet uansett hva realiteten er! Kjenner saken via min søster og kan bekrefte at mor ikke er et helt A4 menneske, og i dette tilfellet ikke i positiv retning
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Veldig god dokumentar. Men fikk så vondt i meg av sønnen når de hadde fått han i bilen og han ikke viste det var faren:( Trodde nok han ble kidnappet, og selv en time etter programmet er ferdig hører jeg fremdeles "nei, nei" i hodet mitt. Det gjorde inntrykk!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Veldig god dokumentar. Men fikk så vondt i meg av sønnen når de hadde fått han i bilen og han ikke viste det var faren:( Trodde nok han ble kidnappet, og selv en time etter programmet er ferdig hører jeg fremdeles "nei, nei" i hodet mitt. Det gjorde inntrykk! Samme her, de ordene sitter fast.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 ...å så heldig gutten er, som har en såå oppegående far at han utsetter barnet sitt for et traume som kan gi varige psykiske skader, og henger ut barnet sitt på nasjonal tv så han aldri noen gang kan oppleve å være bare anonym... Kjempeheldig er han gitt. Passer på personvernet til sønnen, og skjermer han skikkelig...jadda... Faren gjorde dette for selv, IKKE av hensyn til gutten, hadde han gjort det, ville han valgt en smartere taktikk, istedet har han brukt en "gerilljagruppe" tidligere kjent for "rømmingen" til en dømt kriminell, som ikke var villig til å betale prisen for de lovbrudd hun hadde begått... Og han fikk garantert den gerilja-bortføringen sponset, mot at han stilte opp i "dokumentaren". Sønnen fikk vel bare lov å betale prisen...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 ...å så heldig gutten er, som har en såå oppegående far at han utsetter barnet sitt for et traume som kan gi varige psykiske skader, og henger ut barnet sitt på nasjonal tv så han aldri noen gang kan oppleve å være bare anonym... Kjempeheldig er han gitt. Passer på personvernet til sønnen, og skjermer han skikkelig...jadda... Faren gjorde dette for selv, IKKE av hensyn til gutten, hadde han gjort det, ville han valgt en smartere taktikk, istedet har han brukt en "gerilljagruppe" tidligere kjent for "rømmingen" til en dømt kriminell, som ikke var villig til å betale prisen for de lovbrudd hun hadde begått... Og han fikk garantert den gerilja-bortføringen sponset, mot at han stilte opp i "dokumentaren". Sønnen fikk vel bare lov å betale prisen... Vet du- jeg ville gjort det samme selv. Siden faren var bekymret for hvordan tilstand barnet var i regner jeg med at det ligger noe til grunn.Barnevernet var også i bidlet FøR moren kidnappet han. At han velger få betalt for dokumentaren er helt fair. Det koster tross alt en del. I tillegg blir det fokus på problemet og det trengs! Tror du gutten hadde det topp i en fremmed land hvor han ikke kunne språket og trodde faren hadde gitt han opp? Du er kanskje venn med moren?
cmilla80 Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Støtter faren i dette tilfelle jeg også.. Noe måtte gjøres og faren tok en besluttning( som han helst ikke ville ta, men måtte. Pga norske myndigheter ikke kan hjelpe. Sikker på at du hadde gjort det samme om det var ditt barn..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 ...å så heldig gutten er, som har en såå oppegående far at han utsetter barnet sitt for et traume som kan gi varige psykiske skader, og henger ut barnet sitt på nasjonal tv så han aldri noen gang kan oppleve å være bare anonym... Kjempeheldig er han gitt. Passer på personvernet til sønnen, og skjermer han skikkelig...jadda... Faren gjorde dette for selv, IKKE av hensyn til gutten, hadde han gjort det, ville han valgt en smartere taktikk, istedet har han brukt en "gerilljagruppe" tidligere kjent for "rømmingen" til en dømt kriminell, som ikke var villig til å betale prisen for de lovbrudd hun hadde begått... Og han fikk garantert den gerilja-bortføringen sponset, mot at han stilte opp i "dokumentaren". Sønnen fikk vel bare lov å betale prisen... Vet du- jeg ville gjort det samme selv. Siden faren var bekymret for hvordan tilstand barnet var i regner jeg med at det ligger noe til grunn.Barnevernet var også i bidlet FøR moren kidnappet han. At han velger få betalt for dokumentaren er helt fair. Det koster tross alt en del. I tillegg blir det fokus på problemet og det trengs! Tror du gutten hadde det topp i en fremmed land hvor han ikke kunne språket og trodde faren hadde gitt han opp? Du er kanskje venn med moren? Hehe, nei absolutt ikke, og jeg mener heller ikke at barnet skulle vært hos moren... MEN jeg mener at faren ikke får noen pris fra meg, ved å usette barnet for et traume i den størrelsesordenen han tydeligvis er villig til. Ei heller skjermer han barnet, han eksponerer seg selv, og dermed barnet sitt for evig og alltid, faren velger dette, det gjør ikke barnet... Jeg mener han kunne gjort mye annerledes. Jeg er heller ikke så naiv at jeg tror det kunne latt seg løse uten inngripen, men med de geriljametodene, hvor de gladelig var villig til å potensiellt skade et fremmed barn i tillegg til sønnen, finner jeg usmaklig...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #13 Skrevet 5. september 2012 ...å så heldig gutten er, som har en såå oppegående far at han utsetter barnet sitt for et traume som kan gi varige psykiske skader, og henger ut barnet sitt på nasjonal tv så han aldri noen gang kan oppleve å være bare anonym... Kjempeheldig er han gitt. Passer på personvernet til sønnen, og skjermer han skikkelig...jadda... Faren gjorde dette for selv, IKKE av hensyn til gutten, hadde han gjort det, ville han valgt en smartere taktikk, istedet har han brukt en "gerilljagruppe" tidligere kjent for "rømmingen" til en dømt kriminell, som ikke var villig til å betale prisen for de lovbrudd hun hadde begått... Og han fikk garantert den gerilja-bortføringen sponset, mot at han stilte opp i "dokumentaren". Sønnen fikk vel bare lov å betale prisen... Hvordan skulle han gjort det da, mener du?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Jeg var bekymret for gutten hele tiden men da de stormet ut for å "henta han" gikk tankene mine over til det andre lille barnet med en gang! Og jeg er fremdeles bekymret!! Hvorfor er jeg den eneste som reagerer på det? Fikk dere ikke med dere at de veltet over vognen til et lite barn som havnet på bakken og prøvde holde seg oppe med armenefordi han fremdees hang fast i vognen? Ingen som vet hvordan det går med han?!??!!! Ser spesielt for meg mora etterpå, hum var jo helt vill, må ha vært helt knust, i panikk, vært raaaasende sint! Og hvis hun var dømt for mishandling i tillegg, hvilke raserianfall har dette lille barnet blitt utsatt for??? Jeg vet ikke altså, men uansett kan ikke den dama ha vært så veldig stabil etter dette, og de viser INGEN følelser eller bekymring for det lille barnet som ble igjen hos henne
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #15 Skrevet 5. september 2012 ...å så heldig gutten er, som har en såå oppegående far at han utsetter barnet sitt for et traume som kan gi varige psykiske skader, og henger ut barnet sitt på nasjonal tv så han aldri noen gang kan oppleve å være bare anonym... Kjempeheldig er han gitt. Passer på personvernet til sønnen, og skjermer han skikkelig...jadda... Faren gjorde dette for selv, IKKE av hensyn til gutten, hadde han gjort det, ville han valgt en smartere taktikk, istedet har han brukt en "gerilljagruppe" tidligere kjent for "rømmingen" til en dømt kriminell, som ikke var villig til å betale prisen for de lovbrudd hun hadde begått... Og han fikk garantert den gerilja-bortføringen sponset, mot at han stilte opp i "dokumentaren". Sønnen fikk vel bare lov å betale prisen... Hvordan skulle han gjort det da, mener du? Nja, ikke godt å si, jeg har aldri opplevd noe liknende, men å eksponere barnet mitt på landsdekkende tv, utsette barnet mitt for vold og dødsangst, la det være vitne til vold mot et annet spedbarn som blir bagatellisert + + fordi jeg som forelder ikke hadde tålmodighet til å finne en roligere løsning, nei, det ville jeg aldri ha gjort. # 9 og 12
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Jeg var bekymret for gutten hele tiden men da de stormet ut for å "henta han" gikk tankene mine over til det andre lille barnet med en gang! Og jeg er fremdeles bekymret!! Hvorfor er jeg den eneste som reagerer på det? Fikk dere ikke med dere at de veltet over vognen til et lite barn som havnet på bakken og prøvde holde seg oppe med armenefordi han fremdees hang fast i vognen? Ingen som vet hvordan det går med han?!??!!! Ser spesielt for meg mora etterpå, hum var jo helt vill, må ha vært helt knust, i panikk, vært raaaasende sint! Og hvis hun var dømt for mishandling i tillegg, hvilke raserianfall har dette lille barnet blitt utsatt for??? Jeg vet ikke altså, men uansett kan ikke den dama ha vært så veldig stabil etter dette, og de viser INGEN følelser eller bekymring for det lille barnet som ble igjen hos henne Herreguuud, hvor du stresser!!!! Hvis du hadde vært genuint opptatt av lillebroren på 2,5 år hadde du vel googlet for å finne det ut? Hvis du leser dagsavisene på nett kan du se at dette er omskrevet der.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #17 Skrevet 6. september 2012 Hvilket program var dette? Kommer det i reprise?
Bustehue Skrevet 6. september 2012 #18 Skrevet 6. september 2012 Det finnes ikke den ting jeg ikke ville gjort for å få barnet mitt ut av en potensielt farlig situasjon. Det er bottom line. Og i denne situasjonen veier fordelene nok opp mot ulempene ved en slik aksjon.
mum&boyz Skrevet 6. september 2012 #20 Skrevet 6. september 2012 Er det noen som har link til den facebook-siden hun (moren) har opprettet?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #21 Skrevet 6. september 2012 Morens side av historien på tv i kveld Når da og hvilken kanal ?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2012 #23 Skrevet 6. september 2012 Sier som flere her, man får veie fordeler mot bakdeler når det gjelder slike situasjoner. Det er flere fedre og mødre i Norge som ikke har/får kontakt med barn som er kidnappet til andre land. Selv om de følger ALLE lover og regler og får rett til å ha barnet hos seg så får de ikke barna hjem, for det er veldig sjeldent landene utleverer unger på denne måten. Lik det eller ikke, jeg hadde gjort akkurat det samme som faren her. Særlig med tanke på at moren ikke virker som en god omsorgsperson i det hele tatt. Og til deg som roper om traumer. Tror du ikke gutten kommer til å få behandling? Oppfølging? Det er heller ikke slik at traumer er det samme som ødelagte liv. For det første er det ikke sikkert gutten opplevde det på en slik måte at han får traumer, for det andre så kan evt. traumer behandles. Igjen, fordeler mot ulemper. Jeg trur gutten hadde fått større problemer etter å ha vokst opp med den moren, men mulig vi er uenige om det også.
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. september 2012 #24 Skrevet 6. september 2012 Dere som tror dere hadde tatt det helt rolig om dere hadde vært i samme situasjon som denne faren og latt myndighetene bruke år og dag på å gi dere barnet deres tilbake, som var regelrett bortført av en ustabil forelder: Nei, dere hadde ikke tatt det rolig. Dere hadde vært desperate og gjort hva som helst for å få barnet deres tilbake - også det samme som denne faren om det var det som måtte til.
cmilla80 Skrevet 6. september 2012 #25 Skrevet 6. september 2012 Her kan man lese hele historien.. Mor har jo eksponert og manipulert sønnen.. Tragisk.. Godt han kom hjem til faren. bortført.no/index.php/historier/228-geir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå