Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Kan dere fortelle litt om deres erfaringer, vi vurderer nemlig dette...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Kan dere fortelle litt om deres erfaringer, vi vurderer nemlig dette... Har hatt det og ikke gode erfaringer. Desverre! MEN dette handler mye om barnehagen da. Bor i nord og det er veldig kaldt til tider. Selv da fikk ikke barna være noe inne, mens de voksne var ute på skift. De var dårlige å strø på vinteren så det var ikke bare bare for barna å være på området etter regn. De var alt for lite på tur og alt i alt ødela det utegleden for barna mine! Det krever mye kunnskap og kreativitet å ha utegrupper. Føler vår bhg ikke la opp til noe og at det kun handlet om logistikk. Håper, og vet andre sitter med andre erfaringer;)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Den vi vurderer hører til en annen barnehage og er inne der hvis det er altfor kaldt, dessuten har de en lavvo de fyrer i og koser seg i når det er kaldt. HI
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Ja, dette var en uteavd i en "vanlig" bhg men de fikk altså ikke gå inn uansett. De hadde en grillhytte men den ble kun brukt under spising, når den ble brukt i det hele tatt. Jeg tror uteavdeling kan være knall så lenge det blir gjort skikkelig. Vet andre bhg her sendte sine ansatte på kurs i forhold til pedagogisk opplegg i slike utegrupper:)
Mandalas Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Ikke gode erfaringer her heller. De var ute hele dagen hver dag. En dag i uka var de på bhgens område, men fortsatt bare ute. Datteren min savnet sårt å kunne tegne, leke med småleker og være inne iblant. Eneste toalettet de hadde ute i skogen var med kun en vegg bak ellers helt åpent. Der satt de uansett om det var sommer eller midtvinters. Jeg har aldri sett så mange barn gråte ved levering, som ved den avdelingen. Dessverre..
Eliane Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Vi har naturbarnehage,oh jenta vår ( ogvi ) elsker det. De har lavvo og gapahuk. Reiser ut på forkjellige baser på øya alt ettersom hvordan vær og vind er. De eldste er på jakt en gang på høsten,og de bruker båten for å fiske,setter ut teiner og garn. Krabber og fisk. Lærer masse om natur og dyreliv. Fantasien har ingen grenser,og de leker bedre på kryss av kjønn enn hva tradisjonelle barnehager kanskje får til. Dersom det er skikkelig ufyselig vær ute,så kan de være i basen hele dagen,og bare være ute i barnehageområdet. Kan virkelig anbefales!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Jeg har ikke barnet mitt i utebarnehage, men det er en uteavdeling ved barnehagen hvor jenta mi går og den er veldig populær med dyktige og engasjerte voksne. Barna stortrives og de har et virkelig system der
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Den vi vurderer hører til en annen barnehage og er inne der hvis det er altfor kaldt, dessuten har de en lavvo de fyrer i og koser seg i når det er kaldt. HI Har litt negative erfaringer, men det er da kun i forhold til mitt barn som er veldig glad i typiske inneaktiviteter som puslespill, perling og tegning osv. Hun trivdes ikke i det hele tatt, og gråt hver dag vi skulle gå i barnehagen. Vår barnehage hadde ikke noen innemuligheter, men en lavvo. Nå går hun heller i en barnehage som har to turdager i uken. Du kjenner så klart ditt barn best. Vet om mange som stortrivdes i utebarnehagen. Men kjenner også en gutt som fikk problemer i overgangen til skole når han hadde vært utendørs hver dag de siste to årene, og skal plutselig sitte inne mange timer og være i ro. Det gikk seg til altså, men det ble en voldsom overgang.
Eliane Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 Må få med at de har lokaler også,hvor vi henter og leverer. Så de har tegning,perler,ol som aktivitet også,men fra 9:30 til 14:30 er de ute på øya..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Kunne aldri hatt barna mine i en utebarnehage. Er jo veldig kjekt for dem å være inne å leke også. Tar heller med meg ungene ut på ettermiddagen om de har vært lite ute i barnehagen. Stakkars de barna som ikke får være inne når det er kaldt og surt ute, og som på død og liv skal være ute.. Huffa meg:(
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Vi har jenta i en utebarnehage, og er storfornøyd alle sammen De er ute omtrent hele dagen, men er været ille holder de seg selvfølgelig inne sammen med de andre avdelingene. De drar rundt på turer, utforsker naturen og hun kommer ofte hjem med nye og positive opplevelser. Vi merker godt på de ansatte at de trives, og de tenker alltid barna sitt beste. Er det kaldt eller noen som fryser skal de ikke på død og liv holde barna ute til det er frostskadet. Vi skal hvertfall prøve så godt vi kan å få de to minste inn på denne avdelinga også, men det er mange om kniven. Kjempepopulært her hvertfall Men om du er usikker ville jeg pratet med noen som har barn i akkurat den barnehagen, så kan de komme med erfaringer. Omså kan du ta en telefon til barnehagen om du er usikker.
arcticlight Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 Vi hadde storebror i friluftsbarnehage, og har bare positivt og si! Hadde lavvo, de kunne tegne og slikt der, de fokuserte ikke bare på friluft men dekte alle områder godt. Han utviklet motorikken og balansen fort og trivdes. Var det alt for kaldt eller glatt i fjæra der de holdt til, så gikk de til huset der de minste barna hadde base. Dyktige ansatte, og skal absolutt søke evt barn vi får neste gang dit! :-)
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. september 2012 #13 Skrevet 6. september 2012 Mini går i en natur og gårdsbarnehage. De har kun 2 Grupper. Det er i utgangspunktet en utebhg. De store barna er mest ute. De har et nydelig uteområdet med grillhytte, grønnsakshage og alle dyrene nede ved barnehagen. I skogen har de et stort inngjerdet område med lavo, ei litta varmestue. Men hvis været er fælt, er de inne. Terskelen er seff lavere for småbarnsgruppa. De er veldig flink til å aktivisere barna, har gode rutiner på å sjekke om de ervåt/kald og på Bleieskift. Jeg er kjempefornøyd! Hvertfall foreløpig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå