Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 For 3 år siden gikk jeg ned 50 kg med vektoperasjon. Legen min søkte meg til bukplastikk på Sykehuset Telemark som er det offentlige sykehuset her i området som tar sånne operasjoner. Jeg har stått på venteliste i 2 år for konsultasjon. Jeg hadde for lengst avskrevet meg med at jeg hadde blitt glemt, fallt ut av systemet. I dag fikk jeg plutselig brev. Konsultasjon i begynnelsen av oktober. Problemet er at jeg er i dag 95 kg og fremdeles overvektig ( går ikke ned med,klarer det ikke samme søren), i ny jobb, må ta fri en hel dag pga dette. Samtidig skal jeg også i MR med en kne som snart tar livet av meg og til konsultasjon hos lege pga dette noen dager etterpå. Alt dette i oktober. Føler jeg blir mye borte fra jobben. Jeg elsker jobben nye jobben. MEN magen min er stygg, ekkel og rar. Må bruke holdning trusler for å tørre å gå ut døra. Den har blitt til to store valker. Har jeg bukse på er den ene i buksa og den andre ganger over og er som en diger pølse. Uten holdinntrusa henger nederste magen langt ned på låret når jeg er bukseløs. Holdinntrusa er en nødvendighet for at jeg skal tørre å gå ut døra. Ikke er jeg plaget med sopp under magen heller, flink til å holde det tørt og rent etter å ha hatt sopp tidligere. Har også to keisersnitt bak meg. Sitter og grubler på om det er noen vits i å dra til denne timen. Er så redd for å bli blankt avvist og måtte dra hele veien hjem igjen uten noe resultat. Hva ville dere gjort? Og vær så snill, ikke vær "slem". Jeg vet jeg er overvektig, men jeg klarer ikke å gå ned mer nå. Og egentlig trives jeg bortsett fra med magen min.
<3 2G <3 Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Ring å hør om du kan få utsette den litt da MR er viktigs akkurat nå. Er ikke verre enn det.
Gjest SHOC Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Bedre å møte opp enn å gå og lure på hva resultatet kunne blitt. Lykke til.
Gjest sug lut Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Klart du skal dra. Dette påvirker livskvaliteten din hver eneste dag, du skal ikke måtte gå sånn lenger. Vil de nekte deg plastikken pga vekt, tror du? Det må da være bedre å bli kvitt overhenget uansett, da vil du sikkert også bli mye mer motivert til aktiviteter som nå må være ganske smertefulle. Søk fri, få det overstått. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Jeg ville gått og hørt hva de har å si, så får du det på en måte ut av systemet. De har regler for dette med bmi og bukplastikk, men har hørt om andre som har fått operasjonen selv om de egentlig har hatt for høy bmi, så det er ikke umulig. Veldig dumt å si fra seg en time du har ventet så lenge på...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Tidligere hadde man et krav om BMI på 26, idag kan man nok ha en BMI på opp mot 28. Dette er noe avhengig av hvilken plastikkirurg du treffer. Om benbygningen er kraftig og du ser slankere ut enn BMI på 30 så skulle dette tilsi en fordel for deg. Private plastikkirurger uten avtale om offentlig refusjon er ikke bundet av krav til BMI. Hos disse har du klart større innflytelse på hva som skal gjøres, dvs sammensying av muskulatur, flytting av navlen osv, tillegg i prosedyren som kan forbedre resultatet, men som du må betale for selv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Jeg dro til praha for å få utført. Der har de ikke slike krav til bmi for man blir på sykehuset i noen dager slik at man får skikkelig oppfølging. Det koster også en brøkdel av det det koster i norge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå