Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Jeg har nettopp fått 100% stilling (hadde 40 i samme bedrift) Har ikke fått ny kontrakt den skal skrives om en halv mnd, da den gamle går ut. Og nå har sjefen plutselig bestemt seg for å gi en annen som nettopp er ansatt 80 % og meg 50%. Er det lov?? Jeg er jo lovet ( og så vidt begynt i) 80%! Denne andre personen har ikke barn (jeg har 4) og har jo lettere for å stille opp på kort varsel. Det gjør jeg også som oftest men har sagt nei et par ganger pga jeg ikke har barnehageplass en dag i uka. Tipper det er det som gjør det! Er helt i fra meg her, har til og med sagt nei til andre jobber fordi jeg ble lovet mer jobbing! Hun har også fått en del ansvar som jeg skulle få! Skjønner ingenting, d har hele tiden sagt de var så fornøyd med meg, og så skjer dette!?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Er du organisert? Ville tatt kontakt med de, og verneombud på jobben..
Gjest SHOC Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, sier som den over. Ta kontakt med tillitsvalgt.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Hei, Skjønte ikke helt om du skal ha 80% eller 100% stilling, du skriver begge deler? Høres så rart ut når du har sagt nei til å jobbe, kan jo forstå om sjefen synes det er rart hvis avtalen er at du egentlig skal jobbe?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Hei, Skjønte ikke helt om du skal ha 80% eller 100% stilling, du skriver begge deler? Høres så rart ut når du har sagt nei til å jobbe, kan jo forstå om sjefen synes det er rart hvis avtalen er at du egentlig skal jobbe? Sorry litt rot, mente 80%. Nei, altså det var ekstravakter fordi noen var syke jeg måtte si nei til ! Har sagt ja flere ganger enn nei da..
Virginia. Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Hei, Skjønte ikke helt om du skal ha 80% eller 100% stilling, du skriver begge deler? Høres så rart ut når du har sagt nei til å jobbe, kan jo forstå om sjefen synes det er rart hvis avtalen er at du egentlig skal jobbe? Sorry litt rot, mente 80%. Nei, altså det var ekstravakter fordi noen var syke jeg måtte si nei til ! Har sagt ja flere ganger enn nei da.. Det stemmer at muntlige avtaler er like bindende, om det er nedskrevet i kontrakt er irrelevant.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Nei, sjefen din kan ikke ta fra deg timene igjen. Men lær for all del av dette, en kontrakt skal skrives senest første dag på jobb og ikke neste uke, neste måned eller senere! Om du allerede har en kontrakt er helt uvesentlig, om det blir forandringer skal du ha ny kontrakt og da utgår den gamle. Ta i første omgang kontakt med personalansvarlig i bedriften deres og er det ikke hjelp å få der går du til fagforeningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå