Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 saken er at jeg ikke trives lengre på jobb. har en sjef som plager meg. sjefen lar meg ikke ta syktbarn dager. sjefen holder tilbake det ho kan for oss ansatte. jeg jobber i butikk og mannen min og barna mine får ikke komme i butikken der ejg jobber. det fordi mannen har hvert der sammen med barna og spist is mens jeg har jobbet. de har sittet på et eget bord uten for butikkområdet og kost seg. jeg har jobbet som normalt. gått bort og sagt hei. det er det. men fordi det så får jeg ikke ha mannen og barna på jobb. mannen min fikk beskejd om det så sa han rett ut at han kom aldri til å sette foten sin inn der igjen. sjefen betaler vennene sine til å komme inn på jobb når vi jobber for å se om vi gjør jobben vår. disse vennnene kan være der i flere timer å bare stå å se på oss. ubehagli. sjefen har også sagt en hel del som jeg ikke vil gå inn på. men er såpass mye at jeg går å få hjelp nå 2 ganger i uka. jeg kan ikke si opp er ikke andre jobber i området og trenger pengene.
Gjest SHOC Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Håper du er organisert, dette er jo mobbing og trakassering.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Håper du er organisert, dette er jo mobbing og trakassering. nei er ikke det. skal ringe lo i morgen tenkte jeg når jeg har fri.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 For en håpløs sjef. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på alle mulige andre jobber, mens jeg forsatt jobbet der. Jeg ville prøvd å være så rak i ryggen som mulig, hevet meg over sjefens smålighet, vært proffere enn henne og fokusert på jobben. Det er alltid lurt med best mulig avslutning på et arbeidsforhold og snakk aldri negativt om forrige arbeidsplass på et jobbintervju, det kan gi en ny arbeidsgiver et dårlig inntrykk. Lykke til med jobbjakt.
Gjest SHOC Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Organiser deg så fort som mulig, så vil du få hjelp fra forbundet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 For en håpløs sjef. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på alle mulige andre jobber, mens jeg forsatt jobbet der. Jeg ville prøvd å være så rak i ryggen som mulig, hevet meg over sjefens smålighet, vært proffere enn henne og fokusert på jobben. Det er alltid lurt med best mulig avslutning på et arbeidsforhold og snakk aldri negativt om forrige arbeidsplass på et jobbintervju, det kan gi en ny arbeidsgiver et dårlig inntrykk. Lykke til med jobbjakt. jeg søker jobber som bare det. er med på nav kurs for å komme meg mer aktivt inn i jobb søking igjen. jeg klarer ikke være på jobb lengre. i helgen var jeg syk. fikk kjeft på tlf for at jeg ikke dro på jobb med diaree og oppkast. jeg hadde ansvar for å låse opp men jeg ringte etter andre og jeg ringte sjefen for å si ifra. gjorde det ejg kunne hjemmefra. enda fikk jeg høre det, fikk så kjeft og fikk høre at egenmedling ble ikke godkjent, så tok kontakt med legen på mandag og fikk sykmeld.men bare for mandag og tirsdag. i dag klarte jeg ikke. skal kontakt lege i morgen.
timiane Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Lo kan hjelpe deg i forhold til dine rettigheter, trivselen kan de gjøre lite med. Håper du klarer å holde ut til du finner en ny jobb. Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 For en håpløs sjef. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på alle mulige andre jobber, mens jeg forsatt jobbet der. Jeg ville prøvd å være så rak i ryggen som mulig, hevet meg over sjefens smålighet, vært proffere enn henne og fokusert på jobben. Det er alltid lurt med best mulig avslutning på et arbeidsforhold og snakk aldri negativt om forrige arbeidsplass på et jobbintervju, det kan gi en ny arbeidsgiver et dårlig inntrykk. Lykke til med jobbjakt. jeg søker jobber som bare det. er med på nav kurs for å komme meg mer aktivt inn i jobb søking igjen. jeg klarer ikke være på jobb lengre. i helgen var jeg syk. fikk kjeft på tlf for at jeg ikke dro på jobb med diaree og oppkast. jeg hadde ansvar for å låse opp men jeg ringte etter andre og jeg ringte sjefen for å si ifra. gjorde det ejg kunne hjemmefra. enda fikk jeg høre det, fikk så kjeft og fikk høre at egenmedling ble ikke godkjent, så tok kontakt med legen på mandag og fikk sykmeld.men bare for mandag og tirsdag. i dag klarte jeg ikke. skal kontakt lege i morgen. Det er virkelig ille å høre om slike sjefer, eier vedkommende også bedriften selv eller er det en ledelse over henne som kan informeres om dette? Hvor mange ansatte er dere og hvordan blir de andre behandlet? Klem til deg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 For en håpløs sjef. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt på alle mulige andre jobber, mens jeg forsatt jobbet der. Jeg ville prøvd å være så rak i ryggen som mulig, hevet meg over sjefens smålighet, vært proffere enn henne og fokusert på jobben. Det er alltid lurt med best mulig avslutning på et arbeidsforhold og snakk aldri negativt om forrige arbeidsplass på et jobbintervju, det kan gi en ny arbeidsgiver et dårlig inntrykk. Lykke til med jobbjakt. jeg søker jobber som bare det. er med på nav kurs for å komme meg mer aktivt inn i jobb søking igjen. jeg klarer ikke være på jobb lengre. i helgen var jeg syk. fikk kjeft på tlf for at jeg ikke dro på jobb med diaree og oppkast. jeg hadde ansvar for å låse opp men jeg ringte etter andre og jeg ringte sjefen for å si ifra. gjorde det ejg kunne hjemmefra. enda fikk jeg høre det, fikk så kjeft og fikk høre at egenmedling ble ikke godkjent, så tok kontakt med legen på mandag og fikk sykmeld.men bare for mandag og tirsdag. i dag klarte jeg ikke. skal kontakt lege i morgen. Det er virkelig ille å høre om slike sjefer, eier vedkommende også bedriften selv eller er det en ledelse over henne som kan informeres om dette? Hvor mange ansatte er dere og hvordan blir de andre behandlet? Klem til deg. hun eier bedriften sammen med sin mann. ingen ansatte blir behandlet bra. jeg er den eneste med barn. vi er kansje 10 ansatte. ikke mange kan man si. fins ikke vikarer,. er et allkjent rykte ang den butikken i hele distriktet her. jeg hadde ikke hørt om det før jeg startet der. sjefen i bhg til unga vet hvor jeg jobber og har hatt to sønner som jobbet der en stund, hadde hvert like mye tull da,.. sjefen i bhg vet hvordan jeg har det der. syns det er kjipt at det er så allkjent,. men bra folk vet og. når jeg forteller folk hvor jeg jobber så sier bare folk ja midlietidlig da eller,. du blir nok ikke der så lenge skal du se.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Du kan ikke bli sykmeldt med mindre du faktisk er syk. Det er du jo ikke, men det er sikkert ikke så umulig å få seg en ny jobb som du tror.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 Du kan få sykemelding for å gå til behandling, selv om du ikke er syk den dagen. Det kalles å være sykemeldt til enkeltstående behandlingsdager. Det er en egen rubrikk på sykemeldingen som din lege skal fylle ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå