Gå til innhold

Hva ønsker dere dere i barselgave/fødselsgave av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noe dere gjør da :) jeg fikk ingenting første gang, visste ikke det var noe vi mødre fikk :) men idag sa jeg til han, mon tro hva du kjøper til meg ;) Hehe

Er det dumt av meg å kanskje ønske meg noe,sminke? Jeg bruker IKKE mye sminke, bare det mest basice du kan få. Men har sett meg ut noe jeg virkelig vil ha. Dette går jo på " pleie " av meg selv. Har prøvd hudpleie osv det er ikke noe for meg.

Hva har dere fått/ønsket(er) dere? Tips mottas med takk, greit at sambo har litt å gå etter :) (han skal få gave av meg også ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En pappa som stiller og og er der holder i massevis ;) Forventer overhodet ingen annen gave :)

Skrevet

Jeg fikk en ny stor tv med tilhørende lydanlegg og blu-ray spiller da jeg kom hjem fra sykehuset. Akkurat hva jeg ønsket meg.. Haha ;D

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg forventet meg en pappa som stiller opp for barna sine og det holder svært lenge for meg. Mye heller det enn gull og glitter, eller sminke for den del.

Skrevet

Samme som de over, forventer en som er der for meg under fødselen og som deltar aktivt i barnets liv.

Og tenk, det fikk jeg :DD:

Skrevet

Ønsket meg ikke noe og forventet ikke noe.

Fikk ingenting og har egentlig aldri hØrt om sånne gaver utenom her inne :P

Skrevet (endret)

Det er hverken tradisjonelt eller i våre kretser å gi gave til mor fra far, så der jeg jeg glipp av en gave.

Jeg hadde ønsket meg 20 melkesjokolade kvikklunsj i de 200 grams platene og en pepsi max.

Endret av Kokkokokko
Skrevet

Dere har jo veldig rett i det da :) men så er han så utrolig snill, omsorgsfull og aktiv i barnas liv :) føler liksom det er bedre at han får en beskjed om noe jeg ønsker meg isteden for at han " skyter i blinde " han pleier å bomme kraftig ser dere :P

HI

Skrevet

Jeg fikk en skive med salami, der han hadde skrevet et hjerte i majones. :P

Tenkte aldri på å ønske meg noen spes gave, og han tenkte nok ikke på det selv heller. Denne gangen ønsker jeg å komme hjem til et ryddig og rent hus..

Skrevet

Det er så forskjellig hva folk gir - selv fikk jeg en kjempefin klokke av pappa´n på sykehuset :-D og selvfølgelig en pappa som stiller opp for barna sine - men det var veldig hyggelig med den oppmerksomheten, er jo tross alt vi mammaer som gjør mesteparten av "jobben" under graviditet og fødsel.

I min gjeng er det tradisjon for sånne gaver, men da bare til mamma´n. ;-)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Første gangen fikk jeg ingenting, og forventet det heller ikke. Var ikke klar over at det var "vanlig". Men etterhvert som venninnene mine fikk barn, så hørte jeg om både diamant-ringer og dyre klokker.

Forventet heller ikke noe til barn nr 2, men da fikk jeg et sølvkjede med to hjerter på. Ikke noen spesielt kostbar gave, men et vakkert symbol på våre to barn.

Jeg hadde forresten kjøpt en whisky til han, og den fant han da han kom hjem fra sykehuset. Så han kunne ta seg et glass og feire før han la seg :)

Skrevet

Jeg har fått blomster og er utrolig glad for det.

Skrevet

Jeg kom hjem fra sykehuset til et nyvasket hus, fullt kjøleskap, rent sengetøy, blomster på stuebordet og han hadde til og med kjøpt inn flere typer dopapir så jeg garantert skulle få et som var mykt ;)

ønsket meg ikke noe og fikk ikke noe, forventet det ikke i det hele tatt, det er ikke vanlig med slike gaver i vår omgangskrets ihvertfall. Men han hadde helt klart tenkt på meg da han klargjorde huset for hjemkomst fra sykehuset og det satte jeg veldig pris på.

Skulle jeg ønsket meg noe ville jeg nok ønsket noe som kunne symbolisere ungene, en alliansering med en ny diamant for hvert barn kanskje? Er mange fine mor-barn smykker også...

Skrevet
Jeg kom hjem fra sykehuset til et nyvasket hus, fullt kjøleskap, rent sengetøy, blomster på stuebordet og han hadde til og med kjøpt inn flere typer dopapir så jeg garantert skulle få et som var mykt ;) ønsket meg ikke noe og fikk ikke noe, forventet det ikke i det hele tatt, det er ikke vanlig med slike gaver i vår omgangskrets ihvertfall. Men han hadde helt klart tenkt på meg da han klargjorde huset for hjemkomst fra sykehuset og det satte jeg veldig pris på. Skulle jeg ønsket meg noe ville jeg nok ønsket noe som kunne symbolisere ungene, en alliansering med en ny diamant for hvert barn kanskje? Er mange fine mor-barn smykker også...

åh, å komme hjem til strøkent hus hadde vert det ultimate! Middag og en god film sammen hadde også vert supert tror jeg!

Skrevet

Jeg fikk en skive med salami, der han hadde skrevet et hjerte i majones. tongue.png

Tenkte aldri på å ønske meg noen spes gave, og han tenkte nok ikke på det selv heller. Denne gangen ønsker jeg å komme hjem til et ryddig og rent hus..

Kreative mannen! :D

Første gangen fikk jeg gullarmbånd(helt enkelt og ikke spesielt glamorøst men hadde hatt lyst på det lenge) og nå andre gang har jeg fått lovnad om en bedre middag når jeg måtte ønske + nyvasket hus og hjemmelagde rundstykker da vi kom hjem:)

Skrevet

Jeg kom hjem fra sykehuset til et nyvasket hus, fullt kjøleskap, rent sengetøy, blomster på stuebordet og han hadde til og med kjøpt inn flere typer dopapir så jeg garantert skulle få et som var mykt ;)

ønsket meg ikke noe og fikk ikke noe, forventet det ikke i det hele tatt, det er ikke vanlig med slike gaver i vår omgangskrets ihvertfall. Men han hadde helt klart tenkt på meg da han klargjorde huset for hjemkomst fra sykehuset og det satte jeg veldig pris på.

Skulle jeg ønsket meg noe ville jeg nok ønsket noe som kunne symbolisere ungene, en alliansering med en ny diamant for hvert barn kanskje? Er mange fine mor-barn smykker også...

For en herlig mann da :)

Føler meg litt slem nå fordi jeg GLEMTE at jeg kom også hjem til et strøket hus, med rene sengeklær, og han måtte pakke litt av sykehusbaggen til meg å baby :) snille mannen min <3

Skrevet

Jeg ønsker meg ingenting annet enn at han er der :)

Skrevet

Botox, restylane og fettsuging. Kjempe fornøyd!

Skrevet

Ingenting!

Syns det er helt unødvendig å gi gaver til hverandre pga en fødsel. Her gir vi heller gaver til hverandre utenom typiske anledninger, noe som jeg setter stor pris på.

Skrevet

Jeg synes den gaven jeg bar på i magen var stor nok, jeg...

Skrevet

Både min mann og jeg synes barselgaver er noe tåpelige greier.

Hva er det en skal med gaver, materielle ting på en slik dag?

En har fått et barn, evig kjærlighet, den største gaven som finnes.

Skrevet

Jeg har fått én diamant per barn (som er satt på et smykke).

Og etter veldig tunge svangerskap syntes jeg at jeg fortjente det ;-)

Gaver kan man gjerne gi både i tide og utide, syntes jeg, og særlig på de aller største dagene i livet.

Skrevet

Har en mann som stadig gjemmer et søtt kort, kommer med blomster eller andre små overraskelser. Han kan plukke blomster til meg mens han lufter hundene. Eller at jeg finner en liten hjertesjokolade i lomma på jakka.

Vi kjøper gaver til hverandre når vi har årsdag, brullupsdag osv..

Så kjøpte til han da vi ventet første babyen boka "verdens beste pappa". Der sto det om barselgave. Så med første fikk jeg gullarmebånd. Med nr. To fikk jeg gullsmykke med to hjerter sammen. Som symbol for barna våre.

Med nr. 3 fikk jeg kortholder med alle 3 barnas navn. Å nå med nr. 4 fikk jeg mammasmykke.

Jeg har også hatt noe på lur både til han og barna.

Å mann min har virkelig stilt opp både i svangerskapet, ved fødsel og barsel. Men det har bi jo vært sammen om å da.

Skrevet

Ønsker meg ingenting, men en helg på fint hotell og lade batteriene med en venninne har jeg veldig lyst til så det blir det før jul når babyen er litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...