Gå til innhold

Årets Harry navn så langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt :

Leon

Chrisander

Milo

Mio

Robert

Jente :

Angelica

Michelle

Hva er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Milo heter kattungen til naboen. Så skjønn! Men på menneske blir det bare kleint....

Skrevet

Milo på kattunge er søtt da :). Ja enig der

Skrevet

Robert av alle navn? Hvorfor det? Er det mange som heter det nå?

Skrevet

Synes det begynner å bli harry med guttenavn som har altfor mange vokaler etterhverandre som -ia, -eo, -oa etc. Det er så oppbrukt nå. Eksempler er navn som Neo, Noah, Liam, Matheo, Leon, Leo, Theo, Mio, Emilian, Julian.

Mange velger navn som kanskje ikke er så mye brukt, men så er navnene så like alle de andre poppis-navnene at det blir poppis og harry likevel.

Skrevet

Synes Robert faktisk er utrolig fint på Engelsk og Amerikansk,men på Norsk høres det helt harry ut,er for utlandsk synes jeg.

Vinterstjerne : Enig i den,selvom jeg er veldig fan av Liam og Matheo selv,men de andre navnene er jeg enig i.

Skrevet
Synes det begynner å bli harry med guttenavn som har altfor mange vokaler etterhverandre som -ia, -eo, -oa etc. Det er så oppbrukt nå. Eksempler er navn som Neo, Noah, Liam, Matheo, Leon, Leo, Theo, Mio, Emilian, Julian. Mange velger navn som kanskje ikke er så mye brukt, men så er navnene så like alle de andre poppis-navnene at det blir poppis og harry likevel.

Spørsmålet er kanskje hva "harry" egentlig betyr for samtlige, eller "blodharry"?;) For meg virker dette som et skikkelig 14iss-uttrykk, der alt man ikke liker er såkalt harry. I mine dager.... Nå følte jeg meg gammel altså....Var harrynavn mer i Roy-Kenneth, Ronny, Johnny osv., men det har tydeligvis forandret seg.

Sønnen min heter forøvrig Liam, og jeg synes det er vakkert, uavhengig av mote eller "harrynavn":) Det var ikke på mote for 4 år siden, da vi bestemte oss for dette navnet heller. Visste bare om en skuespiller som heter det; Liam Neeson. En ganske god skuespiller også, men ikke akkurat det jeg anser som "harry";) Hver sin smak;)

Hvis du synes dine oppramsede navn er harry, hvilke er godtatte og fine nok? Hva er den perfekte balansen altså, mellom mote, det å kalle opp etter besterforeldre eller kjedelige navn? Nå er jeg nysgjerrig!!!:)

Skrevet

Ja Roy kenneth og Ronny er så Harry, Jeg også digger Liam,kjempe pent navn :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke Liam i det hele tatt, jeg... Er det et norsk eller engelsk navn? Hvordan sier dere det? Med betoning og slikt mener jeg?

Her jeg bor tror jeg ikke det er noen unger som heter det, for det høres bare helt fælt ut når vi sier det på vår dialekt. Ikke noen av de andre navnene dere har ramset opp har jeg støtt på heller. Har vært veldig opptatt av navn og småbarn i det siste, og legger merke til at nyfødte her i nærområdet ikke ser ut til å matche navnedebattene her inne på BIM i det hele tatt.

Er det virkelig så stor forskjell på østlandsområdet og resten av Norge?

Skrevet

Liam er den scotske kortvarianten av William. Den siste endelsen, Liam altså. ;-) På østfolddialekt legges ikke trykket egentlig noe sted, mulig vi legger trykket litt på første stavelse; Li. På engelsk derimot, forlenger vi i'en, slik at a'n nesten blir stum; Li:im.

Skrevet
Synes det begynner å bli harry med guttenavn som har altfor mange vokaler etterhverandre som -ia, -eo, -oa etc. Det er så oppbrukt nå. Eksempler er navn som Neo, Noah, Liam, Matheo, Leon, Leo, Theo, Mio, Emilian, Julian. Mange velger navn som kanskje ikke er så mye brukt, men så er navnene så like alle de andre poppis-navnene at det blir poppis og harry likevel.

Signerer denne!

Jeg får helt vondt i sjelen av slike navn :P

Skrevet

Da drister jeg meg til å spørre igjen (fikk ingen svar fra personen du siterer); hva er ikke-harry navn? Hva er den "perfekte" balanse mellom mote, harry, fjortiss, opppkalling, en blanding osv.? Er nysgjerrig! ;-)

Skrevet
Signerer denne! Jeg får helt vondt i sjelen av slike navn :P

Ingen av dere tør å komme med de "perfekte" forslag til navn joooo, mohaha:-D Redde for å bli slaktet eller???

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jenter(kommer ikke på gutter)

Tatiana

Darleen

Jessica

Tiana

Ioana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...