Gå til innhold

Ensom baby? :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 9,5 mnd som jeg er hjemme med. Jeg bor på en liten plass, og ettersom jeg er ganske ung har jeg ingen venner med babyer, få med barn i det hele tatt.

Gutten min har derfor ingen lekekamerater..:/ Det er ikke barselsgrupper her eller andre tilbud, derfor har vi heller ikke blitt kjent med noen. Det er en åpen barnehage her, som vi skal begynne i snart, så det er jo noe.

Tror dere han savner andre babyer? Får han mangelfull stimuli pga dette? Burde jeg bekymre meg?

Tenker så mye på dette at jeg vurderer å flytte, men jeg trenger jo familien min.. Er alene med ham.

Blir veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av, det er først og fremst deg han trenger, andre barn kommer senere - og hvis dere begynner i åpen barnehage vil det mer enn dekke behovet for lang tid framover, samt at du vil møte andre som kanskje kan bli venner eller i hvert fall bekjente for deg? Stimulere ham på det her nivået klarer du fint så lenge du er så opptatt av hans behov som du gir uttrykk for her :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han vet ikke hva han går glipp av, det er en ting, og babyene har ikke så enorm interesse av andre på samme alder når de er så små.. Ellers singnerer jeg sug lut :)

Skrevet

Takk for svar:) ble veldig lettet nå, dette er noe som har bekymret meg noe voldsomt..:)

Når blir det viktig for ett barn å ha lekekamerater?

Skrevet

Så lenge han har deg:))) men har du sett om det er noe forum med barseltreff der du bor?? Hvor holder du til??:))

Skrevet

Mitt barn er 20 mnd. Leker fortsatt ved siden av andre og ikke med andre. Tror de begynner å leke med andre når de er ca2,5 til 3 år (!?)

Så slapp helt av! Den viktigste personen i hans liv er deg! Åpen bhg er supert! Der blir du helt sikkert kjent med andre mødre. Ta initiativ og inviter på playdates, lunsj med mødre og barn, ut på tur. Også får du et nettverk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...