Gå til innhold

Sykmelding og utbetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Håper noe kloke hoder kan hjelpe meg litt:)

Jeg har et vikariat på 30% men utover der tar jeg de ekstra vaktene som er ledig, får tlf nesten hver dag om jeg vil ta ekstra. Jeg jobber tilsammen 90-100% i mnd. Slik har jeg holdt på i mange år:p

Fredagen skal jeg til legen, da arbeidet mitt er tungt, liten mulighet for pauser, stressende, farlig til tider osv. Kroppen min sier klart ifra at nok er nok!

Det jeg lurer på er hvordan utbetaling min vil bli, blir de første ukene betalt av arbeidsgiver? Isåfall blir det kun for 30%? hva med alle vaktene jeg bruker å ta på meg :s? Risikerer jeg å få utbetalt kun et par lapper,isåfall blir det ikke noe mat på bordet et stund:p. Tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kun for de vaktene du har jobbet innenfor det tidspunktet, evnt for de vaktene som du har satt deg på framover.

Men du vil ikke få for noe mer enn det.

Om du blir sykmeldt lenge og det går over til at Nav skal betale derimot ,så regner de ut en snittlønn ut i fra hva du har fått utbetalt siste månedene, og så får du det i sykepenger.

Skrevet

Jeg ville ringt å sjekket med NAV. Tror du har krav på å få penger for de vaktene som allerede er avtalt. litt usikker på om du får tilnærmet 100% selv om du jobber det.

Od det er arbeidsgiver som utbetaler det

Høres ten ut som du er i helsevesnet- siden de gir deg en liten stillingsbrøk og lar deg jobbe ekstra.

Skrevet

Ja, du får for vakter som allerede er avtalt, men IKKE ut i fra hva du bruker å jobbe.

Skrevet

Hørtes ikke bra ut. Blir vel vann på meg og frøet den første tiden da, når regninger aldri vil ta slutt:p skal sjekke med NAV imorgen. Takk for svar folkens:)

Skrevet

#4 Tar feil, du vil få et gjennomsnitt av hva du har jobbet de siste mnd. Når du ikke har samme antall vakter hver mnd vil de se på de siste mnd og du vil få sykepenger utifra dette.

Er det noe du er i tvil om ta kontakt med plasstillitsvalgt.

Skrevet

Jeg jobber som jeg, og min arbeidsgiver opplyste hvor mye jeg jobbet i gj.snitt pr mnd, og jeg fikk utbetalt deretter.

Skrevet
#4 Tar feil, du vil få et gjennomsnitt av hva du har jobbet de siste mnd. Når du ikke har samme antall vakter hver mnd vil de se på de siste mnd og du vil få sykepenger utifra dette. Er det noe du er i tvil om ta kontakt med plasstillitsvalgt.
Men dette gjeler vel ikke for de første 16 dagene som er arbeidsgiverperioden. Dette er vel for tiden etterpå når NAV tar over.
Skrevet
#4 Tar feil, du vil få et gjennomsnitt av hva du har jobbet de siste mnd. Når du ikke har samme antall vakter hver mnd vil de se på de siste mnd og du vil få sykepenger utifra dette. Er det noe du er i tvil om ta kontakt med plasstillitsvalgt.

Kremt.. jeg har nettopp vært gjennom det der..

Det man får betalt av arbeidsgiver er kun ut i fra faste vakter og vakter som allerede er avtalt.

Går sykepengene over til NAV derimot, så regnes det ut i fra gjennomsnittet fra de siste månedene som jeg skrev i #1.

Skrevet
Kremt.. jeg har nettopp vært gjennom det der.. Det man får betalt av arbeidsgiver er kun ut i fra faste vakter og vakter som allerede er avtalt. Går sykepengene over til NAV derimot, så regnes det ut i fra gjennomsnittet fra de siste månedene som jeg skrev i #1. #4

Som jeg skrev i #2 , ikke 1 :P

Skrevet

Har jobbet i helsevesent i kommunen i over 15 år og alltid fått gjennomsnitt av hva jeg faktisk har jobbet de gangene jeg har vært sykemeldt.

Planlagte vakter skal man også ha betalt for.

Skrevet
Har jobbet i helsevesent i kommunen i over 15 år og alltid fått gjennomsnitt av hva jeg faktisk har jobbet de gangene jeg har vært sykemeldt. Planlagte vakter skal man også ha betalt for.

Merkelig.. jobber i helsevesenet jeg også og fikk beskjed om at det var kun faste vakter og planlagte/avtalet vakter man fikk sykepenger for, så lenge det var arbeidsgiver som skulle betale.

Du er sikker på at du har fått gjennomsnittet fra arbeidsgiver, og ikke via Nav?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...