Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 For en 5,5 åring som har slått,sparket og bitt en bhgassistent.
Mamma_til_2 Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Vanskelig, vet du om han fikk noe "straff" i bhg ala sitte på en stol så så lenge el? har han det så syns egentlig jeg ikke han trenger straff fra deg siden han allerede er blitt straffet, men visst ikke så en orntlig forklaring på hvorfor fra han, en orntlig unnskyldning og kanskje ikke barnetv.
Chelseafan Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Uff det var ikke pent,men han er jo liten,så kanskje bare snakke streng til han og at han ikke får se på tven idag
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #4 Skrevet 5. september 2012 Finne ut hva som fikk ham til å bli så sint, frustrert at han fikk en sånn reaksjon. En alvorlig prat om handlingene hans, at det ikke er akseptabelt. Og at han selv må be om unnskyldning. Om det ikke er nok så ta bort et gode, f eks tv, i et par dager!
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. september 2012 #5 Skrevet 5. september 2012 Man straffer ikke. Saken har vel fått nok konsekvenser fra barnehagens side, om ikke du må ta det opp hjemme og. Å snakke(rolig, ikke kjeft!) med han om hva som har skjedd burde vel holde.
ma(G)ma med to små :) Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 Snakk med ham om hvorfor han gjorde som han gjorde. Var han frustrert over noe? Lei seg? Sint? Snakk om følelser sammen, og hjelp barnet ditt til å lære seg at man uttrykker følelser med ord, ikke vold.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Barnehagen har nok straffet på sin måte, og det var jo der det skjedde. Du kan snakke med ungen på en rolig måte om det å sparke og å bite. Men ikke straff, for det har ungen allerede gått gjennom i barnehagen. At du syns det er flaut at ungen har gjort dette, og ble sint når du fikk vite det, betyr ikke at du pga det skal straffe ungen mer.
ellen-propellen Skrevet 5. september 2012 #8 Skrevet 5. september 2012 Om barnet uprovosert har gjort dette ville jeg nok satt en tidlig legge tid i kveld. Feks før barnetv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #9 Skrevet 5. september 2012 For en 5,5 åring som har slått,sparket og bitt en bhgassistent. Straff er nok ikke så lurt, men jeg hadde blitt bekymret om dette var mitt barn. Dette er da ikke normal oppførsel av 5,5 åring, sint og frustrert eller ikke!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 5. september 2012 #10 Skrevet 5. september 2012 Jeg er sterkt i mot at barn skal straffes hjemme for ting som skjer i barnehagen. Det må holde å snakke om det på en ordentlig måte. Jeg regner med at barnehagen har tatt dette opp. Uten at jeg vet noe om saken, regner jeg med at her snakker vi om en frustrert, sint unge - og da trenger han ikke straff, men en god samtale.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #11 Skrevet 5. september 2012 For en 5,5 åring som har slått,sparket og bitt en bhgassistent. Straff er nok ikke så lurt, men jeg hadde blitt bekymret om dette var mitt barn. Dette er da ikke normal oppførsel av 5,5 åring, sint og frustrert eller ikke! Da kan ikke du ha møtt mange så små barn.. Jobbet en god del i bhg, og det er en del barn mellom 1-6 år, som utagerer slik, når de blir for sint/frustrert til å klare å uttrykke seg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #12 Skrevet 5. september 2012 For en 5,5 åring som har slått,sparket og bitt en bhgassistent. Straff er nok ikke så lurt, men jeg hadde blitt bekymret om dette var mitt barn. Dette er da ikke normal oppførsel av 5,5 åring, sint og frustrert eller ikke! Da kan ikke du ha møtt mange så små barn.. Jobbet en god del i bhg, og det er en del barn mellom 1-6 år, som utagerer slik, når de blir for sint/frustrert til å klare å uttrykke seg. Jeg er utdannet spesialpedagog, så jo jeg har møtt ganske mange små barn i mitt liv.. #9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. september 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. september 2012 Det som skjedde var at bhg var på tur hjemme hos en på avd og når de skulle gå så ville ikke han gå fordi det var noen leker han syns var så spennende. Når de hadde sagt nei,så hadde han begynt å rive ned ting fra veggen, da hadde de prøvd å avlede han ved å gå på do og når han da hadde begynt å pumpe masse såpe når han skulle vaske seg og fått beskjed om at sånn gjør man ikke så hadde han klikket helt. Slått, sparket og bitt. De måtte bære han tilbake til bhg og når de hadde kommet til barnehagen hadde hun som ble angrepet lest en bok for han. Så han fikk ikke noe straff i bhg. Jeg syns det er helt uakseptabelt oppførsel (spes bitingen) og det må få konsekvenser. Nå har vi hatt en lang samtale om det hjemme og straffen ble : ingen tv,spill og han fikk heller ikke lov til å gå ut i dag. Og da, er vi ferdig med den saken.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #14 Skrevet 5. september 2012 Det som skjedde var at bhg var på tur hjemme hos en på avd og når de skulle gå så ville ikke han gå fordi det var noen leker han syns var så spennende. Når de hadde sagt nei,så hadde han begynt å rive ned ting fra veggen, da hadde de prøvd å avlede han ved å gå på do og når han da hadde begynt å pumpe masse såpe når han skulle vaske seg og fått beskjed om at sånn gjør man ikke så hadde han klikket helt. Slått, sparket og bitt. De måtte bære han tilbake til bhg og når de hadde kommet til barnehagen hadde hun som ble angrepet lest en bok for han. Så han fikk ikke noe straff i bhg. Jeg syns det er helt uakseptabelt oppførsel (spes bitingen) og det må få konsekvenser. Nå har vi hatt en lang samtale om det hjemme og straffen ble : ingen tv,spill og han fikk heller ikke lov til å gå ut i dag. Og da, er vi ferdig med den saken. Seriøst... dette er mye mer enn et normalt raseriutbrudd for en så stor gutt. SæRLIG med tanke på at det ikke var hjemme engang..
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 5. september 2012 #15 Skrevet 5. september 2012 Herregud siste anonym!? Barn er forskjellig!!! Han hadde et kraftig raseri anfall ja.. Normalt? Litt spesielt kanskje, men er nok ganske mange andre barn som raser en gang i blandt. Synes d var greit at du ikke lot han få være ute eller se tv den dagen. En helt ok straff ettersom dette skjedde i bhg og ikke hjemme. Du kunne jo liksom ikke satt han på en stol (skammekrok) når du kom hjem heller. Ville blitt teit, så lenge etter. Denn typen konsekvenser går jeg god for, spesielt når barnet er såpass stor så kan man prate om hva han har gjort og si at disse tingene får du ikke i dag pga hva du gjorde i bhg. Syntes d var helt greit jeg;) ville også selvfølgelig spurt om d var noe som plaget han siden han reagerte sånn som han gjorde! Snakk med han;)
LittLykkelig Skrevet 5. september 2012 #16 Skrevet 5. september 2012 Synes at sånne alvorlige hendelser skal få konsekvenser hjemme også. Er ped.leder og det verste jeg vet er når foreldrene ikke følger opp slike hendelser hjemme. Det er foreldrene som er de viktigste rollemodellene og i en slik situasjon er det helt nødvendig at de viser barnet at sånn får man IKKE behandle andre! Når det er sagt så synes jeg du gjorde riktig HI og den ansatte handlet helt feil ved å ikke la det få noen konsekvenser i bhg. Tydelig at han ikke har respekt for denne voksne og med god grunn. Jeg ville ALDRI tillatt at et barn i min bhg gjorde sånn. Og har derfor til dags dato aldri opplevd det heller. Dersom den ansatte hadde latt det få konsekvenser i barnehagen samme dag hadde det sikkert holdt med en prat når dere kom hjem.
Iiiiik Skrevet 5. september 2012 #17 Skrevet 5. september 2012 Men det er vel ingen grunn til å tro at et barn med dårlig impulskontroll (som gjelder de fleste 5-åringer egentlig) og dårlig evne til behovsutsettelse, skal lære av en konsekvens som kommer timesvis etter forseelsen? Straff hjelper dårlig uansett, men en naturlig konsekvens kunne jo vært at den aktuelle ansatte sa at hun ikke ville ha ham med på tur hvis dette gjentar seg. å ende opp med å lese bok for ham, er jo på en måte å belønne ham i etterkant, eller hva? å følge det opp hjemme er en selvfølge. Jeg tror jeg ville fått min 5-åring til å delta i samtale med meg. Hva skjedde? Tenkte du noe da du ble så sint? Hva kunne du gjort i stedet? Tror du ikke det var veldig vondt? Og så ville jeg fått ungen til å tegne en tegning til den ansatte og selv skrevet unnskyldningen på vegne av barnet.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 5. september 2012 Jeg er ganske lei av at han ALDRI får konekvenser i bhg om han gjør noe galt .Det er bare stakkars , han er så sår bla bla bla. De behandler han som en porselensdukke som kan knuse bare de ser på han. En gang reagerte den ansatte som han i dag angrep.Men da gikk hun alt for langt og satt seg på han og det går heller ikke ann. Vi har hatt møter på møter på møter.. Nå har han hatt god oppførsel i hele sommer (han har hatt 4 uker ferie) og oppstarten i bhg etter ferien har gått som en drøm også skjer dette. Blir så frustrert. Famile og venner kjenner ikke igjen den beskrivelsene de har av han i bhg.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #19 Skrevet 5. september 2012 Det høres ut som han sliter med å finne ut av de sosiale kodene i bhg, både overfor voksne og barn. Kanskje han ikke helt forstår beskjedene hvis de behandler han som en "porselensdukke"? Kanskje han er mer komfortabel med en stil som er tydelig og bestemt? Jeg synes både du og bhg bør ha den samme samtalen med ham (og helst samtidig). Er det noe han synes er vanskelig i bhg? Er det noe han vil like å endre på? Hva er det han liker/ikke liker i bhg? En slik straff som du beskriver kan jeg ikke skjønne at skal endre på noe som helst. Og jeg antar at det er endring du ønsker? Men han bør forstå konsekvensene av handlingene sine fullt ut. Og konsekvensene er jo at denne ansatte fikk veldig vondt og ble lei seg. Det har hun kanskje ikke uttrykt på noen god måte?
Tovehvit Skrevet 5. september 2012 #20 Skrevet 5. september 2012 Jeg synes du gjorde det rette jeg. Når min hadde tilt i barnehagen og de ga han konsekvenser så tok vi en prat hjemme også mistet han noen goder. Jeg er egentlig imot straff i ettertid, men noen ganger så må man bare. Jeg var veldig utagerende i barnehagen, og jeg ble alltid satt i gangen. For meg var det en befrielse, det ble stille rundt meg. Men lærte jeg noe? Absolutt ikke, eneste jeg lærte var at jeg fikk fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå