Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 For å gjøre lang historie kort, vi venter vårt første barn sammen (jeg har barn fra før). Noen måneder før graviditeten oppstod begynte han å oppføre seg annerledes. Han ønsker ikke å tilbringe så mye kvalitetstid med meg, ønsker så å si ingen sex (noe ble det jo, siden jeg klarte å bli gravid), ønsker ikke å prate så mye og foretrekker kompisenes selskap fremfor meg. Det var ikke ille i begynnelsen, men nå etter at jeg har blitt gravid har det gradvis blitt verre. Han er kjempeflink familiemann, snill med barn, praktisk, arbeidsom, hyggelig og småromantisk, når han har tid og ork. Men jeg har inntrykk av at han ikke synes det er så koselig å tilbringe tid som par. Og er livredd for at han bare stikker fordi han ikke lenger elsker meg. Selv om han sier at han gleder seg veldig til å bli pappa, at han er glad i meg og ser fremtiden sammen med meg. Noen med lignende opplevelser?
TPK Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Det er jo en stor omveltning for ham å bli pappa, og sikkert litt skummelt. Kanskje han kan "glemme" det litt når han er med kompiser. Får håpe han bare trenger litt tid på seg... Når det er sagt så bør dere nok snakke sammen, spesielt om hva du forventer at han skal gjøre med barnet. Hvis du ikke synes det er OK å sitte hjemme alene med barna flere ganger i uken fordi han er hos kompiser, så må han få vite det nå. At det ikke kommer som en overraskelse på ham første uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå