vaffeljernet <3 Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Noen som har erfaring med å søke startlån? Lurer på hvor mye en får?, om det er vanskelig å få?, tar det lang tid osv. Er det slik at startlånet tilsvarer egenkapitalen eller hvordan er det der? Jeg synes også søkbadsskjemaet er litt vanskelig å fylle ut. Spesielt under punkt seks. Jeg lurer på hvor mye vi kan få og synes derfor den biten er vanskelig. Noen tips?
Hannepålandet Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Jeg søkte via kommunen og fikk 20% av kjøpesummen. De fylle ut skjema og hadde kontakt med banken som lånte meg resten. Enkelt og greit.
Ane Elise Skrevet 5. september 2012 #3 Skrevet 5. september 2012 Noen som har erfaring med å søke startlån? Lurer på hvor mye en får?, om det er vanskelig å få?, tar det lang tid osv. Er det slik at startlånet tilsvarer egenkapitalen eller hvordan er det der? Jeg synes også søkbadsskjemaet er litt vanskelig å fylle ut. Spesielt under punkt seks. Jeg lurer på hvor mye vi kan få og synes derfor den biten er vanskelig. Noen tips? Jeg tok kontakt med kommunen før vi søkte på startlån, og da fikk jeg beskjed at vi måtte ta kontakt med banken først og forhøre meg hvor mye vi kan få låne der. Vi fikk langt mindre lån fra banken enn taksen på huset var på, inkl. dokument avg. Med bevis i hånda, dro vi tilbake til kommunen, hadde selvsagt ringt dem på forhånd og avtalt en time med huslån konsulentet. Hun satt i lag med oss og fylte ut skjemaet samt hjalp med vedleggene. Vi fikk lånt rest beløp av husbanken + all utgifter som skal dekke dok. avg. og tinglysgebyr ol. Dette var i 2004, så det er sikkert annerledes nå. Vi tok i allefall avdragsfritt i 5 år på startlånet siden renten er så lavt der, og heller cashet fortere ned billånet som vi hadde. Du får lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå