Anonym bruker Skrevet 5. september 2012 #1 Skrevet 5. september 2012 Hei! Jeg lurer på litt angående dette. Datteren til samboeren min har bodd fast hos oss de to siste årene og bare vært annenhver helg hos moren (kun en uke i sommerferiene) * Det første året fikk han ikke noe bidrag fra moren, men søkte om bidragsforskudd og fikk med det ca. 1400kr/mnd med dette. * Nå i sommer søkte han på nytt om bidrag og fikk igjennom at moren skal betale 710kr. Nå kommer vi til det jeg lurer på; - mister han da bidragsforskuddet ? Eller skal moren da betale 710kr av de 1400 kronene som han mottok i bidragsforskudds ? Taper han på at moren betaler bidrag i stedet for at nav betaler bidragsforskudd ? Per idag mener nav at jeg som er hans samboer skal betale for hans datter fra et tidligere forhold - dette kan da ikke være rett ? Irriterer meg også over at moren til min stedatter har to "nye" barn og når bidraget skal fastsettes beregner de 3500kr pr. barn der og min stedatter får tildelt 710kr - hmmf - lettere irritert :/
Kliko Skrevet 5. september 2012 #2 Skrevet 5. september 2012 Mor betaler 710 kr og nav resten. Om ikke bidraget har gått ned. Fikk jo tre forskjellige summer man kan få: 650 kr (?), 1070 kr og 1400 kr =P Kommer ann på inntekt og litt sånn tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå