Gå til innhold

Ergo eller Manduca?

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken og hvorfor?

Det blir til et stort barn, altså fra 15 mnd og fremover (så lenge som mulig)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg synes begge to er like gode, ettersom de er basert på samme prinsippet.

Bruker for øyeblikket Ergobaby, men har også hatt manduca. Yngste på snart 7 mnd sitter i den foran, og eldste på snart 3 år sitter i den bak på ryggen. Genial, og lite belastning på nakke og skuldre.

Skrevet

Da vi valgte, valgte vi ergo fordi den var lettest i vekt og minst når man pakket den sammen. Grei å ha i sekken e.l. når man er på tur.

Skrevet

Ergo uten tvil.. Valgte den for vi fikk den anbefalt av ergoterapauten min, barnet sitter ergonomisk riktig i den.

+ at den sitter godt på hoftene og man kan få kjøpt både sekk, trekk osv som man klipser på ergoen.

Skrevet

har en manduka og har kun brukt det.

en hovedforskjell er at manduka har innebydg spedbarnsinnlegg, mens man trenger et eget (stort og klumpete) til Ergo.

Med manduka kan man krysse selene bak når man bærer på magen, det er med behagelig. men disse to forskjellene er ikke så aktuell om du ikke skal bære små barn. Så om du ikke skal ha flere barn er ikke det noe å tenke så mye på.

Ergo har en lomme forran som du får plass til litt i, den mangler mandukaen, (egentlig det eneste jeg savner på mandukaen) bæretrekkene til ergo passer til manduka også, men feste til hetten er ikke helt lik, så her må man trikse det litt til.. men jeg har regntrekket til ergoen til min manduka.

ellers er manduka og ergo veldig lik, de er begge like ergonomisk riktig.

Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...