Gå til innhold

Kule forbilder som har dysleksi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen personer, gjerne litt kjente eller som man kan "google" seg fram til som har dysleksi, og som likevel har "lyktes" i livet på en eller annen måte som kan virke kul for et barn på 9 år?

Har en sønn i 4. klasse som sannsynligvis har sterk grad av dysleksi. Er fortsatt på det helt grunnleggende nivået for lesing og skriving (lillebror i 1. klasse kan snart gå forbi, fortsetter det slik).

Heldigvis liker han likevel skolen, og lærer en del likevel, så lenge informasjonen gis muntlig, eller det bare er rene regneoppgaver uten tekst. Han er en tøffing med god praktisk sans, og en utpreget "klart vi fikser dette"-holdning til alt, liker å stå på og hjelpe til med ulike jobber. Unntatt lesing og skriving, der har selvtilliten fått en knekk de siste 2 årene.

Jeg har lett litt etter personer han kan se opp til som sliter med det samme, men synes det er så ensidig fokus på alle problemene med dysleksi. Liksom bare elendighet å finne, drop-outs fra skolen som går på trygd... Jeg er helt sikker på at gutten kommer til å gjøre en god jobb i et eller annet yrke i fremtiden, men kanskje må han gå en annen vei enn typisk skolegang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Albert Einstein, Leonardo Da Vinci, Rein Alexander, Jenny Skavlan og Lindsay Lohan. Fokuser på de to første vil absolutt si de lyktes godt i livet:)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Charles Darwin, Thomas Edison, Isac Newton:)

Skrevet

Jack Nicholson

John Lennon

Tom Cruise

Jamie Oliver

Whoopie Goldberg

Skrevet

Albert Einstein, Erna Solberg, Erling Kagge, Arne Ness, Ingvar Kamprad, Tom Cruise, Anne Grete Preus, Noel Gallagher, alle barna til kong Carl Gustav, kong Olav,Thomas Edison, Winston Churchill og sikkert mange andre.

Skrevet

Takk, her var det jo masse! Hvorfor fant jeg ikke dette når jeg drev og lette selv? Skal plukke ut noen som "matcher" interessene hans og lage en liten oppmuntringsplakat eller lignende, noe vi kan se på når humøret går i svart over leksene og tanken på at han fortsatt har maaange år igjen med dette...

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...