Gå til innhold

Hva skjer med forbrenningen med 2 måltider til dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort: Jeg sliter med magen, har tatt mange blodprøver samt gastroskopi. Ingen funn på noe. Har forsøkt alt av ting fra apotek/helsekost, ingenting fungerer.

Jeg har nok irritabel term/stress mage.

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å spise lunsj på jobb! Uansett hva jeg spiser så får jeg utrolig oppblåst mage og luftsmerter.

Jeg orker rett og slett ikke lenger å spise på jobb. Jeg har det best på tom mage, magen er så sensitiv for alt mulig...

Men hva vil skje med forbrenningen min om jeg spiser frokost (biola yoghurt, bær og valnøtter) å så middag? Det blir jo veldig lite mat, jeg ser det.. Men jeg er så fortvila... Orker ikke gå på jobb å ha så vondt at det er vondt å stå oppreist :( Prøver å ha noen usalta nøtter eller lignende liggende i bilen så jeg hvertfall får et lite mellommåltid i tillegg.,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tarm skulle det selvfølgelig stå ;)

Skrevet

Er det ingenting du kan spise/drikke som kan gi deg litt energi til lunsj? Hva med juice? Mer Biola/yoghurt? kokt ris pleier jo være noe de fleste tåler, selv de med sensitive mager (har en del av de i familien).

Hva spiser du til middag? Har du vondt i magen resten av dagen da, eller kan du spise noe av det samme til lunsj?

Skrevet

Jeg reagerer på alt jeg putter i munnen mens jeg er på jobb. Har forsøkt det meste. Jeg har en stressende jobb hvor jeg går/løper rundt hele dagen.

Mange dager har jeg vondt i magen til jeg legger meg.

Jeg kan ellers spise omtrent hva jeg vil til middag. Men er det selskaper eller jeg er stressa for noe f. eks. så skjærer det seg uansett..

Takk for svar :)

Skrevet

Detskjer ikke noe spessielt med forbrenningen din, men du klarer sansynlig vis ikke å yte maks hele dagen uten mat.

Skrevet

Så lenge du får i deg nok næring har det egentlig ikke då mye å si når og hvor mange måltider du har om dagen :)

Skrevet

Jeg yter i hvertfall bedre uten mat enn med magevondt.. :/

Men Ønsker jo ikke å ødelegge forbrenningen heller..

Takk for svarene :)

Skrevet

Det er ikke alles blodsukker som faller når man går timer uten mat. Dette er veldig forskjellig. JEG tror det skjer lite med forbrenningen din om du begynner med 2 måltider om dagen. Så lenge kroppen får mat når den er vant til og få mat. Og kroppene våre tilpasser seg fort. Det går kanskje noen dager hvor du er veldig sulten, men etterhvert gir det seg nok.

Bare pass på at du spiser til omtrent samme tid hver dag, så går det nok bra.

Skrevet

Det skjer ikke nødvndigvis så mye så lenge du gir kroppen nok mat i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...