Gå til innhold

Dere med barn som starter barnehagedagen tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når leveres barnet? Når står det opp? Spiser barnet frokost hjemme? Er barnet fornøyd ved levering eller er det mye suting og grining fordi barnet ikke er klart for barnehage enda? Hvor gammel er han/hun?

Gutten min kan leveres klokken 08.15 de fleste dager. Da går det stort sett greit å komme seg ut dørene. En dag i uken må han imidlertid leveres klokken 07.40. Han våkner klokken 06.45 alle dagene. Når han begynner klokken 07.40 er han rett og slett ikke klar for å gå hjemmefra så tidlig. Han vil spise en skikkelig frokost og leke i stuen først. Nå lurer jeg på om jeg rett og slett er nødt til å begynne å vekke han litt over 06.00 for å få en rolig nok morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 2 år og begynnte i barnehagen for noe uker siden.

HI

Skrevet

Det er sikkert fordi det blir litt annerledes enn han er vant til de andre dagene. Hadde du levert like tidlig alle dagene hadde han blitt vant til det også.

Vi har alltid levert 07 - 07.15, det har gått helt fint. Da har han fått god tid med de voksne, fordi det har vært få eller ingen barn der. Nå har jeg levert 08.15 ei stund, og det er først nå at det begynner å gå greit. Jeg har lagt opp til at han skal komme før frokost, for at han skal kunne bli lettere med i leken etterpå. Men det er mange barn der, og det setter ham litt ut.

prøv å ha så like rutiner som mulig alle dager. Det er kanskje lurt å vekke tidligere og spise frokost som vanlig de dagene han må leveres tidlig:)

Skrevet

Vi leverer normalt sent og da har vi tid til både lang frokost og litt leking hjemme. Noen ganger innimellom må vi levere tidlig og da er det frokost i barnehagen og ingen leking før vi drar. Han på 2år syns det er litt rart de dagene vi leverer tidlig, men det er ikke vanskelig å levere fordi han er så klar for frokost når vi kommer at han bare går rett og setter seg ved bordet.

Skrevet

Våre barn har alltid våknet tidlig. Så ikke noe problem. Vi står opp 0600, og leverer når det åpner (men henter 1430 da!)..Noen gang vil han ha frokost, andre gang spille DS/se TV. Han bestemmer selv. Jenta spiser alltid frokost, hun går på skolen og er på SFO fra åpningstid....

Vi har alltid fått tilbakemeldniger på usedvanlig morgenfriske og blide barn. Trivelig det altså, men ikke like trivelig i ferier og helger. For de står opp senest 0630 da også :)

Minsten gråt ved levering en periode da han gikk 50 %. Men gikk greit da vi økte til 60%. Og da gråt han om vi prøvde og levere senere også...ENDA mer faktisk. FOr da kom det mange barn samtidig, samtidig som det var "full fart" inne på avdelingen. Når vi leverer først, så er det rolig og han hjelper til med froskost og tar i mot kompisene sine når de kommer :) Og betjeningen synes som sagt det er veldig trivelig når han komemr så sprudlende som han er :)

Skrevet

Har du sjekket med barnehagen? De barnehagene vi har vært vant til med våre unger har stort sett et tilbud om å spise frokosten sin i barnehagen, alternativt få havregrøt til frokost i barnehagen. Dette har de gjerne som tilbud fram til ni om morgenen.

Skrevet

MrsMilla: Det er er frokost i barnehagen klokken 08.30, men han vil spise frokost hjemme først. Det blir ikke en ordentlig morgen uten å spise frokost og leke hjemme først.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nå som jeg er i praksis og begynner tidlig hver dag leverer jeg henne i barnehagen når den åpner kl.07:45.

Vi står opp rundt 06:30. Da spiser vi litt frokost, i pysjamas, og så steller jeg henne så hun kan leke mens jeg koker kaffe, smører matpakker osv. Så steller jeg og kler på meg selv. Vi er ute av døra ca.07:30.

Går greit å levere henne og så spiser hun frokost nr.2 rundt halv ni sammen med de andre ungene i barnehagen. Vi er litt som hobbitter vi ;)

Skrevet

Begge mine har startet i barnehage ved 10 mnd alder. Da står vi opp 6.30 og de er blitt levert 7.30

Spiser frokost i barnehagen med en gang de kommer dit.

Hentet dem kl 16.

Skrevet

Min har også nettopp begynt i barnehagen og er to år. Jeg leverer ham 0715 ca. Da vekker jeg ham bare et kvarter før. Vasker ham, skrifter bleie og klær og så kjører vi (jeg står opp tildigere og gjør meg klar først). Det fungerer best sånn her, han skriker hver dag når han kommer dit, men om jeg vekker ham tidligere blir det bare til at han får mer tid til å grue seg på og skriker enda mer. :( Det går bra etter at jeg går da. De spiser forkost i barnehagen klokka 8, så han spiser ikke hjemme.

Men de er jo så forskjellige, så vanskelig å sammenligne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...