Gå til innhold

Halvveis i svangerskapet - hvordan er formen?


Venter på bitteliten

Anbefalte innlegg

Tenk - nå er vi halvveis! :-) De første ukene gikk så sakte, nå synes jeg ukene går fortere unna.

Har ikke så mange plager lenger heller, men litt vondt i beina - må vel ta fram støttestrømpene snart. :(

Klarer ikke å trene noe særlig heller, får bare vondt i bekkenet. Får nøye meg med å gå turer heretter.

Hvordan er formen til dere andre januardamer? Bra/ dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal absolutt ikkje klage på formen:) den e ganske så bra til tross for at eg har leddgikt så fortsette d slik så er eg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er overaskende bra faktisk. Var mye verre de to forrige svangerskapene, og en del sykemeldt.

 

Nå løper jeg 3-4 ganger i uka, samt går til og fra jobb, og er på turer med barna. Jobber 100 prosent, men merker at jeg er litt sliten etter arbeidstid, og litt avhengig av mannen. Heldigvis styrer jeg arbeidsdagen mye selv, og tar det mye med ro innimellom. Har som mål å være mest mulig på jobb, så får jeg heller jobbe litt mindre når jeg er der, noe arbeidsgiver er med på heldigvis:)

 

Ingen plager med bekken eller annet, bank i bordet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er overaskende bra faktisk. Var mye verre de to forrige svangerskapene, og en del sykemeldt. Nå løper jeg 3-4 ganger i uka, samt går til og fra jobb, og er på turer med barna. Jobber 100 prosent, men merker at jeg er litt sliten etter arbeidstid, og litt avhengig av mannen. Heldigvis styrer jeg arbeidsdagen mye selv, og tar det mye med ro innimellom. Har som mål å være mest mulig på jobb, så får jeg heller jobbe litt mindre når jeg er der, noe arbeidsgiver er med på heldigvis:) Ingen plager med bekken eller annet, bank i bordet!!

 

Så bra at du klarer å løpe 3-4 ganger i uka. Jeg har forsøkt å gjøre det samme et par ganger i uka og det gikk fint fram til uke 19. Nå blir jeg kjempestiv i bekkenet etterpå, og får vondt i magen hvis jeg løper mer enn 10 minutter i strekk. Er ikke kjempegodt trent da.

 

Har lyst å være bedre trent enn jeg var i forrige svangerskap, håper jo at bedre utholdenhet skal gi meg en fordel under fødselen (som jeg for min del vet kan være strevsomme og langdryge). Jobber også 100 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fortsatt helt fint utrolig nok, så får vi se hvor lenge det fungerer å løpe. Når magen blir for tung satser jeg på å gå i motbakke og med litt tempo. Merker at det hjelper veldig på at jeg trener i forhold til å klare å henge med i hverdagen, så det er høyt prioritert. Nå er jeg så heldig at jeg får trent et par av gangene iløpet av arbeidstiden:) Har en jobb hvor vi har krav på treningstid..

 

Når det er sagt så var jeg godt trent i første svangerskap, og hadde en forferdelig fødsel. Trente ingenting i andre svangerskap, og hadde en kjempelett fødsel.. Men litt trening og mosjon er uansett en helsegevinst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis, hurra!

 

Løping er imponerende og helt utelukket her, pusten er tung og bekkenet stivner hvis jeg går for mye. Men hvis jeg holder mitt eget tempo har jeg heller ikke stort å klage på om dagen. Jobber 100% (kontor) og synes jeg fungerer omtrent som vanlig ellers. Går/sykler tur med hunden og holder unna de vanlig oppgavene.

 

I forrige uke var jeg borte et par dager fra jobben med noen heftige krampesmerter i magen og så ganske mørkt på fortsettelsen. Det viste seg å være muskelknuter i livmor som "døde" pga manglende blodtilførsel, og jeg merker heldigvis ikke noe mer til det nå.

 

I neste uke drar jeg til Italia med jobben i 4 dager og satser på å kose meg skikkelig. Håper alle andre januarmager også har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj- løpe! Imponert :)

 

Jeg klarer meg fint på jobb, men kjenner jeg er mye sliten etter jobb. Trenger en ekstra lur, og det har kommet nå de siste ukene.

Ellers er jeg fortsatt en del kvalm, og kaster opp innimellom. Men det skal jeg absolutt holde ut - premien blir jo verdens fineste :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har formen vært ganske dårlig. begynte med bekkenløsning allerede i uke 10. så er avhengig av krykker så får ikke gtjort så mye som jeg skulle ønske =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...