Gå til innhold

Alva, lite spørsmål ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva du skrev inne på tråden om hobbyer, så mååå bare spørre hvilke laiver du har vært på;) Er endel år siden jeg har vært på en selv;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på mange av Storm-laivene i hvert fall, Ørken-laiven og mange andre. Har arrangert to stykker selv også, men det er kjempelenge siden! Er 31 år nå og var vel 17 og 19(?) år da jeg arrangerte laivene og 21 år da jeg var på siste laiven (var gravid med nr 1 da). Jeg har bare laivet i Bergen. Du da? GØy å hØre om andre laivere :)

Skrevet

Husker ikke alle jeg var på, er endel år siden sist. Men var i bergen for "1942" ute på Herdla

Skrevet

Hva er egentlig laive? Hva skjer på slike arrangement? :)

Skrevet
Husker ikke alle jeg var på, er endel år siden sist. Men var i bergen for "1942" ute på Herdla

å, den hadde jeg lyst til å være med på, men kom meg aldri så langt. Var mest med på fantacy-laivene egentlig, synes de var morsomme :) Savner det av og til, mest stemningen på kveldene med bål, sang, mystikken og det fantastiske samholdet. Men tror ikke jeg kommer til å gjenoppta dette likevel. Det var den gangen rett og slett, og jeg har i det minste masse gode minner :)

Skrevet
Hva er egentlig laive? Hva skjer på slike arrangement? :)

Det er litt vanskelig å forklare på en måte som ikke får oss som driver/drev med det til å framstå som helt gal, hehe..., men jeg kan prøve.

Laiv er levende rollespill, eller kronisk skuespill. Man får tildelt en rolle av arrangørene, og denne rollen går man inn i og er mer eller mindre hele tiden i 3-5 døgn. Rollen du får har relasjoner til andre roller, og det er mye plott og intriger (arrangørene kalles gjerne IL'er (IntrigeLedere) fordi de har laget til og har oversikt over alle rollene). Man får på mange lavier lov til å ha visse ønsker for rollen sin. Jeg har spilt mye rart, alt i fra naiv ungjente, til gammel dame som var dommer til hulder, prestinne og alv. Mye rart ;) Rollen man får utdelt har gjerne "oppdrag" som man prøver å få gjort i løpet av laiven, og det kan være mye ulikt. Alt i fra vinne kjærligheten, vekke en utdødd guddom, finne ut hvem din egentlige mor er osv. Men det som gjør at man gjerne laiver er samholdet, ønske om å oppleve eventyr og at det er fantastisk morsomt. Om man har den noe sære interessen vel og merke :P

Skrevet

Det hørtes jo egentlig litt morsomt ut. :)

Skrevet

Åh dette skulle jeg visst om "da jeg var ung." Jeg hadde sikkert likt det så mye at jeg hadde blitt hun som står igjen til sist og roper ikke gå, vi har det jo så gøy. Bare en dag til. Pliiiis! ;)

Skrevet
Det hørtes jo egentlig litt morsomt ut. :)

Det ER morsomt! :) Men man må jo like både fantacy, spille skuespill og være veldig fordomsfri for å kunne drive på med dette. Har aldri møtt et så vanvittig stort spekter av ulike mennesker som da jeg drev med laiv, man fant virkelig alle ytterpunkter en kunne tenke seg, hehe... Men å, så mye kos! Sang og fortelling rundt bålet om kvelden, ingen tv, ingen mobiler, ingenting moderne (de fleste laiver utspiller seg i en verden som minner om middelalder), flotte kostymer osv.

Skrevet

Åh, det er gøy! Jeg har vært med på det to ganger, men visste ikke helt hva det var ;-)

Skrevet

1942 var kjempegøy:) var på en annen i Bergen, men greier ikke å huske hva den het! Var på en i Stavanger også, ellers så var det Oslo....

Skikkelig gøy, savner det noen ganger. Men med mann ( som ikke laivet) og små barn så tror jeg ikke eg kommer til å gjenoppta det!

Men tipper vi kanskje har truffet hverandre, og har iallfall mange felles kjente:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...