Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Ja, så fikk vi det bekreftet igjen... Hvor mange skal de få drepe egentlig?
Teline Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Det er jo en aldeles tullete generalisering du kom med der
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #3 Skrevet 4. september 2012 Uvitenhet er farlig det, kanskje du HI skulle vært innesperret..?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #4 Skrevet 4. september 2012 Leser til stadighet her inne et psykisk syke burde være MER ute i samfunnet, jobbe og styre på
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #5 Skrevet 4. september 2012 Tja... Ikke verre enn FrP-ere lirer av seg om innvandrere daglig?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #6 Skrevet 4. september 2012 Tja... Ikke verre enn FrP-ere lirer av seg om innvandrere daglig? Forskjellen er da at psykisk sykdom sjeldent er selvpåført, mens å tro på en middelalderreligion som promoterer hellig krig og drap på homofile er temmelig valgfritt...
Gjest Miryks Skrevet 4. september 2012 #7 Skrevet 4. september 2012 Oki... Får bestille meg enveis til åsgård, jeg da.
*Teoline* Skrevet 4. september 2012 #8 Skrevet 4. september 2012 Det var jo et fornuftig og gjennomtenkt argument! Hvor har du så tenkt å gjøre av alle de psykisk syke da? Bygge store landsbyer hvor de kan stenges inne, eller hva? Jeg regner med at du med ditt intellekt har svaret på dette? Siden du presiserer at ALLE psykisk syke er farlige, tar du med dem med mild depresjon, sosial angst osv også? Kan bli god plass til oss andre her i verden da, skjønner jeg...
ellen-propellen Skrevet 4. september 2012 #9 Skrevet 4. september 2012 Psykisk helsevern i Norge må styrkes. Blir man dømt soningsudyktig MÅ psykisk helsevern stille opp med tilbud. Noen er dessverre så syke at de kanskje bør sperrer inne for å beskytte seg selv og allmenheten. Jeg hadde ett håp om at Breivik ville bli erklært utilregnelig og psykisk syk. Da ville man kanskje fått ett bra tilbud for de sykeste blant oss.
CaptainHindsight Skrevet 4. september 2012 #10 Skrevet 4. september 2012 Oki... Får bestille meg enveis til åsgård, jeg da. Make it two. Jeg med min milde OCD er visst en fare for samfunnet
Gjest Miryks Skrevet 4. september 2012 #12 Skrevet 4. september 2012 Oki... Får bestille meg enveis til åsgård, jeg da. Make it two. Jeg med min milde OCD er visst en fare for samfunnet Woho, da får jeg møtt det, i alle fall!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #13 Skrevet 4. september 2012 Ja, la oss få samfunnet tilbake til 1950 tallet..
mamma_bergen Skrevet 4. september 2012 #14 Skrevet 4. september 2012 Vær så snill å forklare litt nærmere er du snill. Og da kan du sende meg til en egnet plass,sammen med de andre her da jeg har en adhd-diagnose.Farlig for samfunnet jeg.
mrsrogaland. Skrevet 4. september 2012 #15 Skrevet 4. september 2012 Min mor sliter psykisk. klarer forsåvidt ikke å forstå hva hun skulle gjort i fengsel. Dust.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 4. september 2012 #16 Skrevet 4. september 2012 Kan jo bli spennende det, med tanke på at alle mennesker kommer til å oppleve en eller annen form for angst og/eller depresjon iløpet av livet. Kan bli en liten smule plassmangel på lukket avdeling etterhvert? Hi, du kan ikke skjære alle over en kam. Det er store forskjell på de som har angst og/eller depresjon kontra de som sliter med psykoser o.l.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #17 Skrevet 4. september 2012 De aller fleste sliter en eller annen gang psykisk med noe. Det kan være alt fra fødselsdeperisjoner til mer avanserte lidelser. Å sperre alle psykiske syke inne ville vært latterlig og veldig umenneskelig, og jeg fÅr assosiasjoner med nazityskland under andre verdenskrig!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #18 Skrevet 4. september 2012 Jeg regner med at du refererer til Sigrid-saken, og da må jeg bare få minne om at ingen er dømt i denne saken, kun siktet!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. september 2012 #19 Skrevet 4. september 2012 Nå må dere roe dere ned litt a. Dere skjønner vel at hi sikkert mener de som er alvorlig psykisk syke. Som er en fare for seg selv og samfunnet. Tilbudet og behandlingen for de som er alvorlig syke er alt for dårlig her i landet og det må styrkes sånn at man slipper sånne tragedier.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 4. september 2012 #20 Skrevet 4. september 2012 Tilbudet er ofte godt, og mer enn godt, nok. Problemet er å fange dem opp og her mener jeg at vi alle, som medmennnesker, må være mer på tilbudssiden for det er nettopp vår stigmatisering, vår fordømmelse og vår trang til å sette andre i bås som gjør at mange rett og slett ikke søker hjelp for mindre psykiske lidelser som igjen gjør at disse får gro ubehandlet i mørket og alene. Vi har alle et ansvar her og vi kan alle gå litt i oss selv og tenke over hvordan vi snakker om og hvordan vi behandler mennesker som har en psykisk sykdom eller lidelse. Dette er på ingen måte et forsøk på å unnskylde mennesker som begår kriminelle handlinger. Men vi kan alle være med på å forebygge der vi kan.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #21 Skrevet 4. september 2012 Er så enig! Mener da selvfølgelig alvorlig psykisk syke som er til fare for seg selv og andre. Helsevesenet er for dårlig i dette landet,og kompetansen er lavmål.
*Sammy* Skrevet 4. september 2012 #22 Skrevet 4. september 2012 psykisk syke som er en fare for seg selv og / eller andre, og i tillegg dømt for vold, bør ha meldeplikt i hvertfall. Synes ikke det er forsvarlig å la de gå fritt i samfunnet i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #23 Skrevet 4. september 2012 Om man tok med alle psykiske plager fra lette tvangstanker (eks. sjekke at trakterkontakten er ute 4 ganger) til anoreksi, bulimi, ADHD, angst, depresjon, fobier, personlighetsforstyrrelser, schizofreni, bipolare, m.m. så ville det gjelde 85% av den vestlige befolkning. Du får kose deg med de resterende 15% HI. Høres ut som en kjedelig verden .
CaptainHindsight Skrevet 4. september 2012 #24 Skrevet 4. september 2012 Oki... Får bestille meg enveis til åsgård, jeg da. Make it two. Jeg med min milde OCD er visst en fare for samfunnet Woho, da får jeg møtt det, i alle fall! Brillefine omstendigheter å møtes på
ellen-propellen Skrevet 4. september 2012 #25 Skrevet 4. september 2012 psykisk syke som er en fare for seg selv og / eller andre, og i tillegg dømt for vold, bør ha meldeplikt i hvertfall. Synes ikke det er forsvarlig å la de gå fritt i samfunnet i hvertfall. Men hvem skal ha ansvar om de ikke melder seg? Og hvem skal de melde seg til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå