3 gleder Skrevet 4. september 2012 #1 Skrevet 4. september 2012 Min sønn har vært plaget med eksem siden han var liten baby. Har fått kortisonkremer på resept av lege, samt de generelle råd om opprettholdelse av fuktighet samt at sukkerholdig mat er ugunstig for atopikere. Min mor mener han bør se en homeopat som vi har gått til noen ganger nå. Han tok naturmedisin i noen uker for et par mnd tilbake. Utover det betaler vi kun for å snakke om utviklingen. Han har ved en anledning tatt tre piller til. Jeg forsøker å spørre hva dette faktisk innebærer, men blir liksom ikke helt overbevist. Forstår det slik at han faktisk skal bli eksemfri av dette og at eksemet skal forsvinne. Ved første time ble vi spurt en hel haug med spørsmål vedr personlighetstype, matveien etc. uten at hensikten ble forklart utover det knappe svaret jeg fikk tilbake. Jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk, men føler meg av den grunn egoistisk dersom det faktisk innebærer en mulighet for sønnen min til å bli bedre. Noe han ikke har blitt enda, da. Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2012 #2 Skrevet 4. september 2012 Vet flere som har blitt bra med homeopati, men ikke alle som har prøvd. Min erfaring er at de aller fleste småbarn blir bra av eksem om man kutter ut sukker, hvetemel og mais fra kosten. For de fleste fungerer det å spise speltmel i steden for hvetemel (speltmel fra helsekosten, ikke den rimeligere i vanlige matvarebutikker, den er ikke like bra). Man må være helt konsekvent med å holde seg unna disse matvarene, dvs man må lese alle innholdsfortegnelser på alle varer. Dette fordi noen er svært sensitive! Så er man ikke konsekvent i to uker kan man like godt la være å prøve. I tillegg hjelper det som regel å gi aldersbestemte gode tarmbakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå